سرویس: سیاسی 08:15 - یکشنبه 05 اردیبهشت 1395

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دنیا و مردم آمریکا بداند، کشور آمریکا با اموال دزدی ساخته می شود/ غارت اموال مردم نتیجه کوتاه آمدن دستگاه دیپلماسی ایران است

آیت الله مهدوی گفت: دستگاه دیپلماسی ایران ودولتمردان باید با صراحت لهجه فریاد بزنند که حکم دادگاه آمریکا، یک دزدی علنی است

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون حکم اخیر دادگاه امریکا مبنی بر برداشت اموال بلوکه شده ایران اظهار کرد: این نخستین دزدی و غارت اموال ایرانیان توسط آمریکاییان نیست، از همان زمانی که اموال ایران به ناحق در جهان بلوکه شد، این دزدی های استکبار و آمریکا آغاز شد، آمریکاییان چند دهه است که از اموال ایران بهره می برند.

وی تاکید کرد: البته این حرکت دزدی رسمی  و غارت ناحق اموال ایران توسط امریکا، افکار دنیا و ملت آمریکا را متوجه می سازد که کشور آمریکا براساس اموال دزدی و غارت مردم جهان ساخته می شود.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: بخش عمده کشور آمریکا با دسیسه های دولتمردان آمریکایی چون دزدی از اموال بلوکه شده ایران، غارت نفت کشورهای منطقه خاورمیانه و فتنه ایجاد کردن در قیمت نفت در جهان ساخته می شود.

وی تصریح کرد: پیام ما به دولتمردان آمریکایی این است که ساختن کشور با اموال دزدی و غارت اموال دیگر ملتها کار راحتی است و ایران هم توانمند است ولی نظام جمهوری اسلامی عاقل بوده و دین و عقل ما چنین اجازه ای به ما نمی دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر امروز اموال ایران به دلایل واهی توسط آمریکا غارت می شود، نتیجه کوتاه آمدن دستگاه دیپلماسی ایران در سال های اخیر  است، اگر در گذشته برخوردی قاطع داشتیم و غارت اموال را دزدی آمریکا می نامیدیم، امروز شاهد چنین جسارت و دست اندازی نبودیم، البته من از ۱۰ سال پیش تا کنون همواره بر دزدی آمریکا اذعان کرده ام.

وی در پایان افزود: دستگاه دیپلماسی ایران و دولتمردان باید با صراحت لهجه فریاد بزنند که حکم دادگاه آمریکا، یک دزدی علنی است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.