سرویس: سیاسی 08:32 - یکشنبه 05 اردیبهشت 1395

حجت الاسلام مصباحی مقدم:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو دولت و ملت/چشم امید بستن به بیگانه عبث است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی های امریکا علیه ملت و نظام ایران گفت: چشم امید بستن به بیگانگان چیزی را عاید کشورمان نمی کند همانگونه که تا کنون خیری از آنها نصیب ما نشده است،

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، حجت الاسلام دکتر غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در نشست بصیرت افزایی که در خیمه گلستان شهدا برگزار شد، با بیان این که در بحث اقتصاد مقاومتی می بایست از ظرفیت های داخلی کشور حداکثر استفاده را کرد، گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس جوانان با استفاده از هوش و ذکاوت خود تدابیری را می اندیشیدند که از حداقل داشته ها برای مقابله با دشمن استفاده می نمودند.

وی افزود: جوانان امروز نیز باید استعداد های نهفته خود را کشف کرده و با قابلیت های درونی خود به رشد اقتصادی کشور کمک کنند که البته دولت نیز می بایست با میدان دادن به جوانان زمینه رشد و شکوفایی آنها را فراهم نماید.

مصباحی مقدم با تاکید بر این که نباید به اقدامات بیگانگان جهت حل مشکلات اقتصادی کشور چشم دوخت، بیان داشت: چشم امید بستن به بیگانگان چیزی را عاید کشورمان نمی کند همانگونه که تا کنون خیری از آنها نصیب ما نشده است، البته تعامل اقتصادی با کشورهای دیگر در صورتی که به اقتصاد داخلی ضرر نزند، بلااشکال است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: دولت باید به‌جای توجه به روابط بین المللی و گشایشی که برای اقتصاد از طریق این روابط فراهم می‌شود، اهتمام ویژه‌ای به تولید داخلی، استفاده از ظرفیت‌های ملی، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگردی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت می تواند با اعطای وام های ۳ میلیون تومانی به هر خانواده در طراحی خانه ها تغییر ایجاد کرده و سیستم نوین گرمایشی و سرمایشی پیشرفته ای را به کار گیرد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود، تصریح کرد: بارها به وزیر صنعت و معدن تذکر داده ام که با تصویب بودجه توسط مجلس می توان موتور خودروهای داخل که مصرف انرژی زیادی دارند را به گونه ای طراحی نمود که در مصرف بنزین بیشترین صرفه جویی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به بخش دیگری از راه های عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ کار در بین جوانان از اولویت ویژه ای برخوردار است؛ این همان فرهنگ مقاومتی است که باعث افزایش تلاش و فعالیت در بین جوانان شده و سستی و خستگی را از نسل جوان ما دور می سازد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار دادند و نسبت به آن اقدام و عمل خواستند به آن معنا است که باید از حد حرف گذشت و گام را به میدان عمل نهاد، زیرا ظرفیت‌های موجود بسیار گسترده است.

 

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی هم به ملت و هم به دولت برمی گردد؛ با تلاش های مسئولین، دولت ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده که انتظار می رود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری تا پایان سال ۹۵ شاهد عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باشیم.

مصباحی مقدم در پایان گفت: باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود و زیرا با نهادینه شدن این فرهنگ، ملت هرچقدر که پس‌انداز داشته باشد برای رشد اقتصاد مقاومتی به کار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.