سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:14 - جمعه 20 دی 1392

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی:

در حل مسائل کشور به جای تکیه بر بیگانگان به نیروهای درون اعتماد کنیم

امام جمعه شهر نصرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: سخن ما با مسئولین کشور این است که تکیه به خدا و اعتماد به جوانان کشور طبق فرمایشات مقام رهبری، راهی به سوی اهداف الهی می باشد.

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز از شرق اصفهان: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در سالروز ۱۹ دی ماه اظهار داشت: بیانات رهبری را در ۲ محور کلی میتوان مطرح کرد و ارتباط با مردم و ضرورت به بصیرت، تقوا و دشمن شناسی در برابر توده مردم با جبهه استکبار محور اول در طرح کلی بیانات رهبری می باشد.

وی در این رابطه و بااشاره به ابعاد ۱۹ دی قیام مردم قم در برابر نظام طاغوت بیان نمود: یاری مومنین در برابر دشمن حقی است که خداوند نسبت به مومنان در برابر دشمنان دارد و ایمان با بصیرت و عمل به موقع از شروط یاری خداوند می باشد. در ادامه این محور می توان به پیروزی انقلاب و راهنمایی های فقیه آگاه امام خمینی(ره) اشاره داشت و با این استناد دانست که مسئولین بدانند تا زمانی که رهبری در کشور است هیچ کشور و بیگانه ای نمی تواند به سرمایه های ایران دست یابد.

امام جمعه در ادامه به دومین محور از بیانات مقام معظم رهبری اشاره و تصریح نمود: رهبر در سفارش به مسئولین به سه نکته مهم اشاره داشت و شناخت دشمن، تکیه برخدا و در آخر تکیه بر نیروهای داخلی از جمله این سفارشات می باشد. توصیه مقام معظم رهبری به مسئولین این است که دشمن و جبهه بیگانگان را بشناسند و به اهداف جمهوری اسلامی و سعادت بشری توجه لازم داشته باشند و اگر مسئولین به ۲ عنصر تکیه بر خدا و توجه به نیروهای داخلی  داشته باشند می توانند مشکلات را حل و در این مسیر راهی به سوی دستیابی به اهداف الهی داشته باشند.

امام جمعه در ادامه به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و رهنمودهای ایشان در جهت آماده سازی شیعیان در دوران غیبت پرداخت.

وی در ادامه به ۲۴ دی ماه آغاز هفته وحدت اشاره و افزود: از اهداف اصلی این هفته اتحاد بین شیعه و سنی در برابر مستکبران و جلوگیری از تفرقه بین مسلمانان برای رخنه در جهان اسلام و از بین بردن اصل اسلام است. امروز آمریکا با کوبیدن برطبل اختلاف بین قومیت شیعه و سنی باعث جنگ داخلی در کشورها شده و مسلمانان را مشغول به خودشان کرده است.

حجت الاسلام فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها پرداخت نکردن حقوق مالی را یکی از گناهان آخر زمان دانسته و گفت: با توجه به روایت داریم که انسان در قیامت نسبت به مالش و اینکه مال را از کجا کسب و در کجا مصرف می کند، مواخذه می شود.

وی به یکی از پرداخت های واجب مال اشاره و افزود : خمس و زکات از پرداختهای واجب مال می باشد و در زمینه مهم بودن این مساله در انسان و نسل به جا مانده از آن می بایست توجه ویژه به آن داشت. در قرآن ۳۲ مرتبه و ۳۲ آبه در رابطه با زکات اشاره شده و ۲۷ مرتبه زکات همراه با اقامه نماز آمده است و این مساله این رامی رساند که واجب عبادی که پیوند انسان با خالق است در کنار واجب مالی پیوند مخلوق در کنار هم قرار می گیرند.

حجت الاسلام فرهنگ باتوجه به امتحان افراد با مال به مساله ی پرداخت خمس اشاره و به فلسفه ی این امر پرداخت:
۱-    پرداخت خمس از واجبات است.
۲-    توجه به آثار فلسفه تکلیف این فلسفه را برای ما روشن می کند.

و ی به سه اثر از آثار پرداخت واجبات مالی اشاره و بیان نمود:

۱-    برکت در مال از آثار پرداخت این واجب است.
۲-    از آثار دیگر پرداخت واجبات مالی می توان به حفظ اصل مال اشاره داشت.
۳-    همانطور که حب دنیا ریشه هر گناهی و وابستگی به دنیا می باشد پس زکات باعث پاکی مال و رشد ایمان می شود.

امام جمعه در پایان و در تکمیل این بحث به هشدارهایی در جهت عدم پرداخت خمس و زکات اشاره داشت:

۱-    عدم قبولی نماز کسی که زکات نمی دهد.
۲-    دور بودن از رحمت خداوند
۳-    هدر رفتن ۲ برابر مال فردی که حق واجب مال را  نمی پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.