سرویس: اجتماعی 16:03 - شنبه 04 اردیبهشت 1395

استاندار اصفهان:

مهاجرت عامل نیمی از افزایش جمعیت در اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: نیمی از افزایش جمعیت در اصفهان مربوط به مهاجرت‌هاست که باید با اتخاذ سیاست‌های لازم از تراکم جمعیت در شهر اصفهان جلوگیری کنیم تا جمعیت در سطح استان پراکنده شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در نشست تبادل نظر در مسائل شهرداری و شهروندان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها اظهار کرد: وفاق، همدلی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های استان اصفهان روز به روز بیشتر شده است.

وی در ادامه افزود: اصفهان به عنوان یک کلان‌شهر نیازمند چنین همدلی میان مسئولان است چراکه هرگونه فعالیت عمرانی در سطح شهر باید با هماهنگی میان همه دستگاه‌ها انجام شود؛ امیدوارم روز به روز شاهد افزایش این همکاری و همدلی باشیم.

استاندار اصفهان گفت: افزایش جمعیت شهر اصفهان یکی از دغدغه‌هایی است که ما همواره در مورد شهر اصفهان داشته و داریم چراکه یکی از تهدیدات مدیریت شهری و استانی از ابعاد مختلف، بحث جمعیت شهر است و این در حالی است که نرخ رشد جمعیت در اصفهان حدود 1.4 پیش بینی شده اما رشدی بالغ بر 1.8 درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: جمعیت پایه شهرستان اصفهان طبق مصوبه طرح تفصیلی در سال 93، یک میلیون و 750 هزار نفر و در سال گذشته حدود یک میلیون و 860 هزار نفر بوده؛ اگر نرخ رشد جمعیت طبق پیش‌بینی‌های انجام شده به جلو می‌رفت طبق برنامه عمل می‌کردیم اما اکنون 20 درصد با نرخ رشد جمعیت استاندارد فاصله داریم.

زرگرپور بیان کرد: نیمی از افزایش جمعیت در اصفهان مربوط به مهاجرت‌هاست که باید با اتخاذ سیاست‌های لازم از تراکم جمعیت در شهر اصفهان جلوگیری کنیم تا جمعیت در سطح استان پراکنده شود؛ با این افزایش بی‌رویه مهاجرت‌ها به اصفهان، ارائه خدمات و امکانات شهری برای شهرداری و مسئولان مدیریت شهری ناممکن خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مراحل قانونی برای انتخاب خواهرخواندگی شهرها تصریح کرد: دیپلماسی شهری باید از دیپلماسی حکومت تبعیت کند و اگر قرار بر این شد تا شهری با شهر دیگری خواهرخوانده شود باید ابتدا از طرف وزرای کشور و امور خارجه مورد تایید قرار بگیرد چراکه این موضوع در کنترل حاکمیت است.

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.