سرویس: اجتماعی 14:00 - شنبه 04 اردیبهشت 1395

عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت اصفهان :

صادرات فرش دستبافت به صفر رسیده است/ اثر منفی رکود بر صادرات فرش دستبافت

عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت اصفهان گفت: بحث اقتصادی فرش دستبافت دچار رکود شده و صادرات این هنر ارزشمند به صفر رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید عصاچی پیرامون وضعیت کارگاه‌های تولید فرش دستباف در اصفهان اظهار داشت: در دسته‌بندی متصدیان تولیدکننده فرش دستبافت 3 دسته تک‌بافی، کارگاه‌های 12نفره و کارگاه‌های متمرکز وجود دارد که در استان اصفهان بافت فرش دستبافت به‌صورت تک‌بافی و توسط بافندگان در منازل انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین 5 کارگاه متمرکز در استان وجود دارد که زیرمجموعه اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت قرار دارند و درمجموع در شهر اصفهان بیش از 40 هزار نفر به تولید فرش دستبافت مشغول هستند.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت اصفهان با اشاره به وضعیت تولید و فروش فرش دستبافت تصریح کرد: به‌دلیل مسائلی همچون تحریم‌ها‌ و رکود موجود در بازار، بحث اقتصادی فرش دستبافت هم دچار رکود شده و صادرات این هنر ارزشمند به صفر رسیده است.

وی درباره فروش داخلی فرش دستبافت گفت: رکود اقتصادی موجود در کشور روی فروش فرش دستبافت اثر منفی زیادی گذاشته است زیرا فرش دستبافت یک کالای مصرفی نیست و اصولاً در اولویت خرید و نیاز مردم محسوب نمی‌شود.

عصاچی راجع به بیمه قالی‌بافان اصفهانی بیان کرد: از 17 مهر سال 93 سازمان تأمین اجتماعی افراد جدید قالی‌باف را بیمه نکرده است و از همان تاریخ به هر بهانه‌ای بیمه قالی‌بافان را قطع می‌کند که امید داریم با برنامه‌ریزی سازوکاری مناسب حق بیمه قالی‌بافان پرداخت شود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.