سرویس: اخبار شهرستان 15:30 - جمعه 03 اردیبهشت 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

شرط اول برای انقلابی و بسیجی ماندن پا گذاشتن بر روی نفس اماره است

حجت الاسلام هاشمی گفت: شرط اول برای انقلابی بودن و حزب الهی و بسیجی ماندن پا گذاشتن بر روی نفس اماره است. اگر مواظب نباشیم خودخواهی و هواپرستی باعث می شود انسان به اسلام و انقلاب و راه شهیدان خیانت کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: حب دنیا وابستگی به آن منشاء همه بدیها و گناهان است و انسان دنیا طلب چون وجهه همت خود را دنیا قرار داده است، برای رسیدن به آن از هیچ کاری پرهیز نمی کند.

وی با بیان اینکه شیطان با حب المال انسانها را شکار می کند و آنها را به گناه وا می دارد، ادامه داد:  امام صادق می فرماید:” شیطان فرزند آدم را رصد می کند و گناهان را به او پیشنهاد می کند و همین که او را خسته کرد، در کنار مال کمین می کند و چون انسان به آنجا رسد، گریبانش را می گیرد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: هر کس سعادت و خوشبختی را در کسب مال دنیا بداند، سوز و گذار او روز به روز بیشتر خواهد شد و به تعبیری که در روایت آمده نفسش قطع می شود. پیامبر اکرم می فرماید: ” هر که با تسلیت و دلجوئی خداوند تسلی نجوید و در مقابل ناملایمات بردباری نکند نفسش از حسرت های پی در پی بند آید و هر که چشم به دنبال آنچه در دست مردمان دیگر است، اندازد، اندوهش فراوان گردد و سوز دلش درمان نپذیرد و هر که جز در خوردن و یا نوشیدن یا جامه پوشیدن برای خدای عزوجل در خودش نعمتی نبیند، چنین کسی کردارش کم و کوتاه و عزابش نزدیک است.

امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف افزود: بنده از همه کسانی که در این مراسم معنوی شرکت کرده اند و همچنین از همه کسانی که برای برپایی این مراسم تلاش کرده اند تقدیر کرد.

وی با اشاره به 9 اردیبهشت که روز شوراهاست از تلاش مسئولین شهر تقدیر به عمل آورد و بیان داشت: اعضای شورای شهر باید با همدلی و اتحاد و انسجام و استقلال برنامه های اجرایی شهر راتدوین و شهروار محترم نیز وظیفه دارد در همین راستا عمل کند.

هاشمی افزود: اولویت اول مسئولین شهر نباید گردشکری و مسائل آن باشد، بلکه مسائل مهمتری وجود دارد که در مرحله اول باید به آنها پرداخته شود و باید کارهای عمرانی و هزینه هایی که می شودبه صورت عادلانه در همه شهر انجام شود.

امام جمعه محمدآباد با اشاره به 13 رجب و سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه الاسلام و گرامی داشت آن، خاطرنشان کرد: حوادثی که در صدر اسلام اتفاق افتاد باید برای امروز ما مایه عبرت باشد و آگاه باشیم که مبتلا به آن حوادث نشویم.

وی ادامه داد: از حوادث تاسف باری که اتفاق افتاد انحرافی بود که در حکومت اسلامی و جانشینی پیامبر اکرم رخ داد و باعث شد علی علیه الاسلام خانه نشین شود.

حجت الاسلام هاشمی افزود: یکی از عوامل این رویداد و مهمترین عامل آن، این بود که بسیاری از کسانی که به پیامبر اکرم ایمان آورده بودند و همراه پیامبر بودند، خود را و منفعت خود را بر همه چیز ترجبح می دادند. اسلام آنها و همراهی کردن آنها با پیامبر اکرم تا زمانی بود که منفعت آنها به خطر نیفتد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با پیامبر بودند و یار غار پیامبر بودند بعد از پیامبر به اسلام ضربه زدند و از مسیر خود منحرف کردند ادامه داد: باید مواظب باشیم و هر چه می توانیم به تزکیه نفس خود بپردازیم و حب دنیا و منیت را از خود دور کنیم.

هاشمی افزود: شرط اول برای انقلابی بودن و حزب الهی و بسیجی ماندن پا گذاشتن بر روی نفس اماره است. اگر مواظب نباشیم خودخواهی و هواپرستی باعث می شود انسان به اسلام و انقلاب و راه شهیدان خیانت کند. چه بسا کسانی که انقلابی بودند یار و مددکار امام بودند: ولی امروز به انقلاب و آرمان امام ضربه می زنند.

امام جمعه محمدآباد در پایان خاطرنشان کرد: اگر حب دنیا در دل ما باشد، برای رسیدن به منافع مادی و جلب توجه مردم به خودمان، از آرمان های انقلاب کوتاه خواهیم آمد، کما اینکه برخی دچار این بلیه شده اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.