سرویس: سیاسی 06:05 - جمعه 03 اردیبهشت 1395

سرلشکر جعفری در گفت‌وگویی به مناسبت سالروز تأسیس سپاه:

تهدیدات پس از برجام جدی‌تر شده/جوسازی‌هایی با هدف تخریب سپاه انجام می‌شود/توصیه فرمانده سپاه به سرلشکر سلیمانی

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تهدیدات پس از برجام و توافقات علیه ایران جدی‌تر شده است، گفت:‌ متأسفانه برخی افراد در عرصه سیاسی به آرمان‌های انقلابی و دستاوردهای خون شهیدان بی‌توجهی می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی متفاوت با بخش خبری ۲۰:۳۰ به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه اظهار داشت:‌ بنده در ابتدای جنگ به عنوان یک بسیجی وارد جبهه شدم و در سال ۶۰ به عضویت سپاه پاسداران درآمدم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه احساسی دارید که یک رسانه آمریکایی شما را جزو ۵۰۰ قدرتمند جهان قرار داده است، گفت: من هیچ احساس خاصی ندارم چون این تحلیل‌ها معمولاً غلط است و ما قدرت‌مان را از مردم، نظام اسلامی و رهبری انقلاب می‌‌‌گیریم.

سرلشکر جعفری همچنین در خصوص اینکه نام وی در میان کسانی است که مورد تحریم قرار گرفته و حساب‌های مالی آنها در کشورهای خارجی مسدود شده است، اظهار داشت: ما در بانک‌های داخلی هم هیچ حسابی نداریم چه برسد به خارج از کشور و این تحریم‌ها را بیشتر در راستای عملیاتی روانی دشمن می‌دانیم.

فرمانده کل سپاه در خصوص رابطه‌اش با سرلشکر سلیمانی و راز محبوبیت وی در میان جوانان گفت: رابطه ما با ایشان یک رابطه عاشقانه، دوستانه و صمیمی است و با توجه به اینکه در طول بیش از سه دهه بعد از جنگ ایشان همیشه در عرصه جهاد و دفاع از انقلاب و امنیت کشور و جبهه مقاومت عمل می‌کند طبیعی است که محبوب همه باشد و من همیشه به ایشان توصیه کردم که مراقب خودش باشد.

وی با بیان اینکه امروز امنیت کشور ما وابسته به سلاح و تجهیزات نیست، گفت: همه این تجهیزات را بیشتر و پیشرفته‌تر دشمن در اختیار دارد اما نگرانی‌ آنها از نیروی انسانی مؤمن، انقلابی و معتقد به نظام اسلامی است که این سلاح‌ها را در دست دارند.

سرلشکر جعفری در خصوص توانمندی موشکی ایران پس از شهادت شهید طهرانی‌مقدم گفت: خاصیت خون شهیدان این است که حرکتی که آنها شروع کرده‌اند پس از شهادت‌شان محکم‌تر، عمیق‌تر و سریع‌تر دنبال می‌شود چرا که همه سعی می‌کنند تا راهی که آن شهید شروع کرد به نتیجه برسد.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص تهدیدات علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: این تهدیدات پس از موضوعاتی نظیر برجام جدی‌تر شده و باید بیشتر مراقبت کرد اما متأسفانه امروز برخی افراد در عرصه سیاسی نسبت به آرمان‌ها، خون شهیدان و دستاوردهای آنها بی‌توجه‌اند که امیدواریم این بی‌توجهی رفع شود.

وی در خصوص جنجال کشورهای غربی به خصوص آمریکا در زمینه توانمندی موشکی ایران گفت: آنها موشک‌های بسیار بیشتری حتی با سرجنگی‌های (کلاهک) اتمی دارند اما به آنها اشاره‌ای نمی‌شود. اینکه از توانمندی موشکی ما نگرانند برای آن است که این توانمندی را بازدارنده می‌دانند و نمی‌خواهند این قدرت افزایش یابد تا هرگاه که خواستند به ما فشار بیاورند.

سرلشکر جعفری گفت: متأسفانه برخی در داخل نیز آگاهانه یا ناآگاهانه با دشمن همراهی کرده و توجهی به اهداف آنها ندارند.

فرمانده کل سپاه در خصوص برخی جوسازی‌های اقتصادی علیه سپاه مأموریت این نهاد را حفاظت از انقلاب و دستاوردهای ایران دانست و گفت:‌ اقدامات سازندگی که سپاه انجام می‌دهد هیچ‌گاه با هدف اقتصادی نبوده و ما علی‌رغم اینکه میلیاردها تومان از دولت طلبکاریم با هدف انجام کار این اقدامات را صورت می‌دهیم اما متأسفانه فضاسازی‌های زیادی علیه سپاه صورت می‌گیرد که همه آنها اشتباه است.

وی در خصوص رابطه سپاه و دولت نیز گفت: ما همیشه خود را حامی دولت‌ها می‌دانیم چرا که آنها وظیفه سنگینی برعهده دارند و اگر از توانمندی سپاه و بسیج که یک انرژی و پتانسیل عظیم است استفاده کنند می‌توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی مؤثر باشند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه البته اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با دولت در برخی حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داریم، افزود: هیچ‌کدام از اینها دلیل بر عدم همکاری و حمایت از دولت نیست.

سرلشکر جعفری مهم‌ترین چالش منطقه را در عرصه سیاسی دانست و گفت:‌ متأسفانه برخی کشورها نظیر عربستان با سیاست‌های اسرائیل هماهنگ هستند اما مطمئنیم بیداری و مقاومت مردم منطقه جدی است و همه اینها را خنثی می‌کند.

وی در خصوص عملکرد سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی نیز اظهار داشت: بسیج در این حوزه توانمندی‌های بسیاری را از خود نشان داده و شاهد بودیم که سال قبل اعلام شد ۱۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی صورت گرفته که امسال به این میزان نیز اضافه خواهد شد.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد:‌ اگر این اقدامات هماهنگ با دولت باشد و دولت از سپاه و بسیج درخواست همکاری کند این اقدامات اثر بیشتری خواهد داشت.

سرلشکر جعفری تصریح کرد:‌ از آنجا که سپاه در مقابل دشمنان ملت و انقلاب ایستاده جوسازی‌هایی علیه آن صورت می‌گیرد و متأسفانه برخی مسئولین نیز به دلیل اطلاعات غلط و مشاوره‌های اشتباه و یا تحت تأثیر تبلیغات و نفوذی‌ها مطالبی می‌گویند که اینها درست نیست و این جوسازی‌ها با هدف تخریب سپاه انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی متفاوت و صمیمی در پاسخ به اینکه آیا شما جزو شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی هستید یا خیر، گفت:‌من عضو این شبکه‌ها نیستم اما آنها را نگاه می‌کنم و اگرچه برخی مطالبی از طرف فرمانده سپاه منتشر می‌کنند اما بنده در این گروه‌ها عضویت ندارم.

فرمانده کل سپاه در خصوص مفید بودن این شبکه‌ها نیز گفت: اگر از تبعات منفی آن دوری شود، می‌تواند خوب باشد.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: اخیراً در یکی از همین برنامه‌های موبایلی دلقک‌‌بازی‌های مسئولین آمریکایی را دیدم که خنده‌ام گرفت.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید وی اهل فوتبال است یا نه، بیان داشت: تا اندازه‌ای فوتبالی هستم اما در این سن خیلی نمی‌توانم بازی کنم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی براینکه شما طرفدار کدام تیم فوتبالی هستید، اظهار داشت: چند روز قبل حتی بخش‌هایی از دربی را هم دیدم اما نمی‌توانم بگویم آبی هستم یا قرمز.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.