سرویس: اجتماعی 14:03 - پنجشنبه 02 اردیبهشت 1395

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نباید در بودجه نادیده گرفته شوند/ در تصویب بودجه مصلحت نظام مهم است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوادث فرهنگی و اجتماعی که بنیان خانواده‌ها را از بین می‌برد نباید نادیده گرفته شود، گفت: در تصویب بودجه مصلحت نظام و مردم مهم است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک با بیان اینکه لازم است برای آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بودجه ویژه‌ای اختصاص پیدا کند، اظهار داشت: در مواجهه با حوادث دو بحث مهم وجود دارد، نخست جبران حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، سیل، طوفان و .. که حوادث وضعی و مادی هستند، اتفاقی است که در طبیعت رخ می‌دهد و دولت‌ها باید برای جبران خسارت ناشی از آن اقداماتی را انجام دهند، بنابراین دولت بودجه‌ای را برای اینگونه حوادث در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به جز حوادث غیرمترقبه طبیعی حوادث و آسیب‌های دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها نیز بودجه اختصاص داد، افزود: بحث ما این است که حوادث دیگری هم از قبیل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی داریم، این حوادث بنیان فکری، عقلی و معنوی جامعه را از بین می‌برند بنابراین نگرانی نسبت به حوادث گسترده اجتماعی و فرهنگی بیشتر از سایر حوادث است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دلیل این است که در جریان این حوادث خانواده‌ها و جوامع بشری از بین می‌روند، پس همان طور که در مقابله با حوادث طبیعی بودجه در نظر گرفته می‌شود برای آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید بودجه اختصاص یابد و نگاه عمیق‌تری به این حوزه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای اختصاص بودجه به منظور مهار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی استدلال داریم، خاطرنشان کرد: اگر عنوان کردیم که بودجه سیل را به مبارزه با بدحجابی تخصیص دهید به معنای این نبود که آسیب موضوعی مانند سیل و زلزله را نادیده بگیریم، در جریان این حوادث هم مردم زندگی و خانه خود را از دست می‌دهند، کشاورزی‌ها نابود می‌شود و خسارات سنگینی به بار می‌آید که باید برنامه جبران خسارت سنگین ناشی از حوادث طبیعی را داشت.

حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: علاوه بر اینکه اختصاص بودجه به حوادث غیرمترقبه را تأیید کردیم اما عنوان می‌کنیم که حوادث فرهنگی و اجتماعی که بنیان خانواده‌ها را از بین می‌برد نباید نادیده گرفته شود و این اساس بحث ما است، ضمن اینکه باید گفت دشمنان ما به دنبال سوژه به نفع خودشان هستند و براساس اهداف شیطانی مسائل را رقم می‌زنند.

وی افزود: ما از دشمنان آشکار و پنهان خود وحشت نداریم و مصلحت کل نظام جمهوری اسلامی و مردم را درنظر می‌گیریم و برای ارتقا نظام و مردم حرکتی را بر اساس قانون و بودجه تنظیم می‌کنیم، البته پیشنهاد من در صحن علنی رأی نیاورد اما در بند دیگری تصویب شد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره بند پیشنهادی مصوب پیرامون اختصاص بودجه به مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: بنده عنوان کردم که 2 درصد از بودجه دستگاه‌ها براساس ماده 5 لایحه خدمات کشوری، به دو موضوع مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و راههای مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص پیدا کند که این 2 درصد در اختیار مراکز صدا و سیمای استان‌ها قرار بگیرد و خوشبختانه رأی آورد.

وی بیان کرد: البته دولت نیز موافق بود که در جدول 18 اولویت را به مقابله با آسیب‌های فرهنگی و گفتمان اقتصاد مقاومتی اختصاص بدهد، اما برای ما مهم نبود چون ما باید این مورد را تصویب می‌کردیم که خوشبختانه این اتفاق صورت گرفت و رأی آورد.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.