سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 13:22 - جمعه 20 دی 1392

با ورود روزانه ۵۰۰ تن گوگرد به هوای اصفهان و افزایش دیگر آلاینده ها؛

آمار فوت اصفهانی ها بر اثر آلودگی هوا از کشتار محمود افغان در اصفهان بیشتر است

به طور متوسط روزانه ۵۰۰ تن گوگرد بر اثر فعالیت صنایع بزرگ اصفهان، هوای این کلان شهر را آلوده می کند و بخش عمده ای از آمار مرگ و میر اصفهانی ها در نتیجه آلودگی های صنعتی و زیست محیطی است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز افزود: محاسبات من این است که آمار فوتی های اصفهان بر اثر آلودگی هوا از کشتار محمود افغان در اصفهان بیشتر است.

عباس مقتدایی با اشاره به اینکه افکار عمومی مردم باید در جریان وضعیت آلودگی های روز افزود هوا قرار بگیرد، اظهارداشت: آلودگی هوا به طرز معناداری نشان می دهد که بخش عمده ای از آمار مرگ و میر اصفهانی ها در نتیجه آلودگی های صنعتی و زیست محیطی است که باعث آلودگی هوا می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار بیماری‌های ریوی، پوستی و انواع سرطان‌ها در سطح شهر و استان به طرز فزاینده‌ای شیوع یافته و آمارهای موجود حکایت از آن دارد که رخداد یا حادثه‌ای فراتر از موضوعات عادی پدید آمده است.

وی با اعلام وضعیت نگران کننده آلودگی هوای استان از گلایه جدی مردم این شهر از شدت آلودگی هوا خبر داد و گفت: مردم اصفهان اکنون  با این سوال که چراباید سلامت مردم به خطر افتد. کدام ارگان، نهاد و یا دستگاه‌هایی باید از جان مردم حفاظت کنند. چه کسی در این زمینه مقصر است. واگر امروز اقدام موثری انجام نشود سال‌های آینده چه وضعیت وحشتناکی برای اصفهان پدید خواهد آمد مواجه اند و خواستار پاسخ به آن هستند.

مقتدایی گفت: در اواخر دولت دهم نمایندگان اصفهان در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور و در نشستی با معاون اول رئیس جمهور دغدغه و نگرانی مردم را در حالی مطرح کرد که معاون اول رئیس جمهور از ورود روزانه صدها تن گوگرد بر سر شهروندان اصفهان تعجب‌زده شد.

وی تاکید کرد: مطالبه جدی مردم مبنی بر پایان دادن به این وضعیت و آلودگی مصنوعی وخارج ازعرف و نظارت جدی بر عملکرد صنایع آلوده و زیان‌رسان در خصوص آلودگی هوا از جمله نیروگاه برق موضوعی است که باید به سرعت در بالاترین سطوح مدیریتی استان برای آن چاره اندیشی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی رساندن مطالبات مردم به گوش مقامات بالاتر کشور را یکی از رسالت‌های خطیر نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: تاکنون نمایندگان به این وظیفه خود عمل کرده اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.