اصفهان شرق

دعا برای شهادت بهترین هدیه روز پدر/ شهدا به واسطه داشته هایشان انتخاب شدند

کدخبر: 99224
1395/01/31 در ساعت 12:35

به گزارش اصفهان شرق؛ ماه رجب که می شود، زمزمه های معنوی راز و نیاز بر دفتر روزمرگی انسان ها خط می کشد تا روایت زیبای عشق و عاشقی را به خوبی به ثبت رساند.

در میان کار و بار روزانه و دغدغه های زندگی، سری به تقویم شمسی زدم و این عادت هر روز من برای برنامه ریزی گزارش های هفتگی بود.

روز ولادت حضرت علی(ع) و روز مرد، یکی از مناسبت های مهم تقویم بود که تمام افکارم را به دنیایی دیگر برد.

با بردن روز مرد، نام مردان بسیاری در ذهن خطور می کرد که هریک نمادی از شجاعت، ایثار و مردانگی را در خود پرورش دادند و امروز قلم، فکر و کلام می بایست آمیخته شود تا روایت مردی از ایران در سوریه را به تصویر کشد.

پس از یک هفته پرس و جو از برخی مدافعان حرم، نام سید مهدی حسینی و بازگو کردن روحیه شجاعت این رزمنده از دوران دفاع مقدس گرفته تا جبهه مقاومت سوریه بر زبان ها می چرخید و سعادت مصاحبه با وی، رزق امسال اصفهان شرق شد تا بنویسد روایت پدر مدافع حرم را…..

139408251052305876521354

*بابای مدافع حرم که بود

سیدمهدی متولد 1344 در اصفهان بود و دست تقدیر، بودن در شغل شریف پاسداری را در مردادماه 1365 برایش رقم زد. علاقه به نبرد و دفاع از اسلام از دوران جوانی در او می جوشید به نحوی که در اولین اعزام خود در تاریخ 1360/4/2 در لباس بسیجی به جنوب رفت تا غواص گردان یونس شود و امروز هم نوا با 175 غواص دست بسته روایت بودن و دیدن در معرکه خاطرات ناگفته شود.

لشگر امام حسین(ع) اصفهان سیدمهدی را به خاطر می آورد و آنچه به وضوح در بین پاسداران این مرز و بوم دیده می شود، انگیزه ماندن در صف جهاد و مبارزه در راه اسلام و کم نشدن این احساس خطیر می باشد، به گونه ایی که رزمنده دفاع مقدس و بازنشسته سال1386 لشگر امام حسین(ع) امروز، سلامی دوباره به حریم آل الله کرد تا با همان نشاط سال های 60 به سوریه رود….

بله- مصاحبه امروز ما با مردی از آبهای اروند تا سرزمین شام می باشد، پدر نمونه در خانواده ی اصفهانی….

سید رزمنده دفاع مقدس بود و در شباهت میان روزهای 60 تا میدان نبرد فعلی در سوریه اینگونه گفت:

قطعا احساس تعهد ما نسبت به انقلاب و اسلام چه در لباس پاسداری و میادین نبرد جنوب و غرب ایران تا لباس مدافع حرم در حریم حضرت زینب روز به روز بیشتر از دیروز می شود و این گفته بچه های نسل اول انقلاب تا دهه شصتی های شجاع و با بصیرت امروز است.

قطعا راه شهید تورجی زاده فرمانده گردان یا زهرا(س) با مسیر و هدف شهید مدافع حرم مسلم خیزاب فرمانده گردان یا زهرا(س) یکی است و آنچه که برای ما ثابت شده است، انتخاب افراد بر اساس داشته هایشان بود که آنها را علمداران رشید دفاع معرفی و نامشان را بر دفتر مردان نمونه ایران به ثبت رساند.

به درستی که هر کس در مسیر عشق به اهل بیت قرار گرفت همه امورش ختم به آل الله می شود و بس.

سیدمهدی از عشق رزمندگان در دفاع حرم حضرت زینب می گفت، یک جمله از حضرت امام« انقلاب ما ادامه نهضت عاشوراست» همیشه در گوش ما می ماند و قطعا هر کس با منطق و بصیرت فکر می کند، خواهد فهمید که بچه ها برای هدف بزرگی به سوریه می روند و بدون تردید، همه زندگی خود را فدای بودن در حریم خواهر سید سالار شهیدان می نند.

در تمام سلول های بدن بچه های ما، نقش و نگار شیعه واقعی اهل بیت حکاکی شده است و هر کس عشقش برای خودش قابل فهم است و معشوقش و بس.

** انگیزه سید مهدی حسینی در یک کتاب نمی گنجید و این را از قطعه شعری که در ابتدای مصاحبه برایم خواند، به خوبی فهمیدم.

سید می گفت تمام عمرم برایم حسرت شده است که چه در طول دفاع مقدس و چه در این زمان با کسانی بودم که لباس شهادت را پوشیدند و مدام دنبال راهی می گردم که شکل بچه ها شوم.

yazeinab-290x160

سید مهدی در حالیکه اشک می ریخت، ادامه داد: این طرف خاکریز مانده ام و حسرت می خورم که چه زمان من هم برای شهادت انتخاب خواهم شد ولی افتخار می کنم و درخواست دارم که نگاه اهل بیت بر سر خانواده ام باشد.

این رزمنده مدافع حرم از عنایت بی بی زینب نکته هایی برای گفتن داشت.

اهل بیت معرفت و کرامت محض هستند و تمام وجودشان کرم است. وقتی نیت می کنی در راه اهل بیت قدم بگذاری، آنها ما را یاری و ثابت قدم می کنند.

در یکی از عملیات های سوریه، 4 شبانه روز بچه ها پشت خاکریز می رفتند و بدون نتیجه باز می گشتند………….. شب چهارم به روایت شب های عملیات دوران دفاع مقدس، به بچه ها گفتم که یک چیزی باید در ما بشکند و آن زمان توقع بازشدن راه را داشته باشیم. دست اهل بیت آن شب با ما همراه شد و به طور ناباورانه دیوار شهر را لمس کردیم.

آن شب بچه ها دائم ذکر می گفتند و صلوات هدیه به حضرت زینب می کردند.

139411101628013667002184

*دعای مدافع حرم برای امامش

سید در طول مصاحبه امشب، دائم برای رهبرش دعا می کرد و در یک جمله با بغض شدید و صدای گرفته گفت: اگر امروز می بینیم برخی بچه ها از رزمندگان عراق و لبنان پا به پای ایرانی ها حرکت می کنند و اگر امروز شیعه نفس می کشد به خاطر وجود ارزشمند حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و به برکت خون شهیدان دفاع مقدس است.

سیدمهدی برای حضور فرزند در سوریه لحظه شماری می کرد و بیان کرد: اهل شعار نیستم ولی پسرم عاشق دفاع از حرم اهل بیت است و از خدا می خواهم سرباز اسلام و ولایت شود.

شهدا در برابر اسلام تلاش می کنند و این نشانه ی رستگاری آنهاست و قطعا آرزوی هر پدری رستگاری و عاقبت بخیری فرزندش است.

دوری از خانواده سخت است ولی در برابر حضرت زینب، دنیا نادیده گرفته می شود.

این جمله ایی بود که سید به من گفت و ادامه داد: قطعا همسران رزمندگان مدافع حرم مشوق اصلی مرد خانه هستند و اداره زندگی در نبود همسرانشان بر دوش آنهاست،به شخصه می گویم استقامت همسرانمان باعث دلگرمی بیشتر ما برای حضور در سوریه می شود وآنچه دوری و فراق را آسان می کند، عنایت حضرت زینب به زندگی است.

به راستی به دست آوردن نگاه با کرامت بی بی جان به کل زندگی می ارزد.

او به جوانان این نصیحت را کرد که هیچ کجای عالم خبری نیست جز در خانه اهل بیت، پس دست از این خانه برندارید که دنیا و آخرت بدون نگاه اهل بیت فناست.

*بهترین هدیه روز پدر

سید مهدی در پایان مصاحبه در پاسخ به این سوال که بهترین هدیه روز شما چه بوده است با لبخندی کوتاه گفت: اگر کسی می خواهد لطفی به من کند، شهادت را برایم از خدا درخواست کند تا از رفقا عقب نمانم.

بهترین هدیه برای من، شهادت است. هرچند که در دوران دفاع مقدس همه می گفتند نوجوانی و امروز در دفاع از حرم موهایم سفید شده است ولی عشق به اهل بیت و شهادت هیچگاه از دل بیرون رفتنی نیست که نیست….

التماس دعا سید مهدی حسینی

برایش دعای شهادت بکنیم…..