سرویس: اقتصادی 15:02 - سه شنبه 31 فروردین 1395

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان :

مهارت‌آموزی سالانه ۵۰ هزار کارجو و شاغل اصفهانی در ۹۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار نفر کارجو و شاغل در ۹۰۰ رشته مختلف فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان آموزش می‌بینند.

به گزارش اصفهان شرق؛ ابوطالب جلالی با بیان اینکه 900 حرفه از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان آموزش داده می‌شود، اظهار داشت: سالانه نزدیک به 50 هزار نفر در دوره‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت این اداره‌کل شرکت می‌کنند که این تعداد از مهارت آموزان شامل کارجویان و شاغلانی است که به دنبال ارتقا سطح مهارتی خود هستند.

وی افزود: استان اصفهان بیشترین تعهد به برگزاری دوره‌های مهارتی را داشته و عملکرد آموزشی این استان در مقایسه با سایر استان‌ها در سال‌های اخیر بهتر بوده است، علاوه بر این برآوردها نشان می‌دهد که در این زمینه با 7 درصد رشد روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: برنامه‌های مهارت آموزی به اقتضای مطالبات مردم، شرایط محیط کسب و کار و با توجه به نگاه‌های تقاضا محور متناسب با مزیت‌ها و قابلیت‌های منطقه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌هایی که بیشتر مورد استقبال مهارت آموزان و کارجویان قرار می‌گیرد، بیان کرد: رشته‌‌های برق و الکترونیک، گل و گیاه و اتومکانیک بیشترین آمار را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند و مورد استقبال واقع شده‌اند.

جلالی با بیان اینکه سامانه رصد ما سال گذشته فعال شد، گفت: به موازات فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم دفاتر کاریابی را نیز در مراکز مستقر کرده‌ایم که با کمک آن‌ها بحث مشاوره و هدایت آموزشی را نیز دنبال می‌کنیم.

وی از ایجاد بانک سوال ملی خبر داد و افزود: بانک سوال ملی برای 900 رشته‌ای که در استان اصفهان آموزش داده می‌شود ایجاد شده که در هر رشته یا حرفه‌ آموزشی سوالات ارزیابی شده و در بانک سوال قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تأکید بر ترغیب جوانان به کسب آموزش‌های مهارتی و فنی گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که به اقتضای شرایط، نوجوانان و جوانان خود را به حضور در فرآیندهای آموزشی ترغیب و هدایت کنند.

وی افزود: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد روحیه ریسک‌پذیری و اعتماد به نفس است که باید در جوانان تقویت شود، در این صورت از کسانی که شایستگی‌های آنها در انجام فعالیت‌های مختلف شغلی تایید شده است در محیط کسب و کار مرتبط استفاده می‌شود و این موضوع در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استفاده از توانمندی‌های داخلی نیز تأثیر گذار خواهد بود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.