سرویس: دین و اندیشه 14:01 - سه شنبه 31 فروردین 1395

دبیر ستاد زکات استان اصفهان:

ثمره ۶ هزار اصله درخت در استان اصفهان به نیازمندان اختصاص یافت

دبیر ستاد زکات استان اصفهان گفت: ثمره ۶ هزار اصله درخت مثمر در اصفهان برای کمک به فقرا و نیازمندان اختصاص داده شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلیمن غلامحسین رنجبر با اشاره به میزان پرداخت زکات در استان اصفهان اظهار داشت: مردم خیر و نیکوکار استان اصفهان سال گذشته بیش از 90 میلیارد ریال در راستای زکات واجب و مستحبی اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه رویکرد کمک به فقرا در کشور و استان اصفهان نسبت به گذشته رونق گرفته، افزود: از این میزان زکات جمع آوری شده مبلغ 20 میلیارد ریال برای کمک به فقرا اختصاص داده ‌شده و مردم این سنت حسنه را به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

دبیر ستاد زکات استان اصفهان با بیان اینکه در بحث شجره طیبه بیش از 6 هزار اصله درخت مثمر پسته، انار و همچنین سیب از طرف کشاورزان استان اصفهان برای کمک به فقرا و نیازمندان اختصاص داده شده، تصریح کرد: ثمره این درختان در جهت کمک به فقرا و نیازمندان قرار خواهد گرفت و کشاورزان شهرستان اردستان در جریان اجرای این طرح حضور چشمگیری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان از شهرستان‌هایی است که از سال‌های گذشته تا کنون حرف نخست را در بحث پرداخت زکات می‌زند، خاطرنشان کرد: 1800 اصله از درختان پسته که در جریان طرح شجره طیبه به نیازمندان و فقرا تعلق گرفته متعلق به شهرستان اردستان بوده است.

رنجبر با بیان اینکه جمع آوری زکات مستحبی از جمله اقداماتی است که مورد توجه ستاد زکات استان اصفهان قرار گرفته، گفت: در جریان این برنامه کارخانجات مختلف به پرداخت زکات مستحبی تشویق و ترغیب می‌شوند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.