سرویس: اجتماعی 15:10 - دوشنبه 30 فروردین 1395

مدیرکل اوقاف اصفهان:

پیشتازی اصفهان در موقوفات حوزه تحقیق و پژوهش/ صدور سند مالکیت ۷۵۰۰ موقوفه استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه احیای موقوفات و اخذ اسناد و تثبیت مالکیت موفق به اخذ ۱۰۶۲ سند موقوفه شدیم، گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ موقوفه استان اصفهان دارای سند مالکیت است.

به کزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی با بیان اینکه اداره اوقاف در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش و براساس وقف نامه‌هایی در اقصی نقاط استان فعالیت چشم‌گیری داشته است، اظهار داشت: اردستان دارای موقوفات بزرگی بوده و از خیران و واقفانی بهره‌مند است که با نیات مختلف در این زمینه فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمینه اقتصاد مقاومتی و در راستای احیاء و نگهداری موقوفاتی که جنبه گردگشری و سیاحتی دارد آماده جذب سرمایه‌گذار و انعقاد قرارداد درازمدت با بخش خصوصی، ارگان‌ها، سازمان‌ها و افراد حقیقی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه این قراردادها در راستای اطمینان از سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: با هدف احیاء و شناسایی موقوفاتی که در زمان سابق متصرفینی داشته‌اند باید اقداماتی انجام شود که در این راستا توصیه می‌کنیم برای پرداخت حق موقوفه اقدام شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه احیای موقوفات و اخذ اسناد و تثبیت مالکیت موقوفات موفق به اخذ  1062 سند موقوفه شدیم، اظهار داشت:  در حال حاضر 7 هزار و 500 موقوفه استان اصفهان دارای سند مالکیت و کل موقوفات انتفاعی و منفعتی در استان 14هزار و 600 موقوفه است.

صادقی با بیان اینکه در سال‌های اخیر وقف‌های جدیدی با هدف رفع نیاز مردم داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال 94 نزدیک به 285 وقف جدید داشتیم که ارزش ریالی آنها از 200 میلیون ریال تا 30 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: استان اصفهان در زمینه وقف‎های جدید در کشور پیشتاز بوده و در راستای تحقیق و پژوهش و کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست وقف‌هایی داشتیم، واقف خیراندیشی بخشی از اموال خود را برای پیش‌گیری از اعتیاد و درمان معتادان در شهرستان نجف‌آباد وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در روز 13 رجب ستاد مجازی حفظ قرآن افتتاح می‌شود، اظهار داشت: مربیانی تربیت شده از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه از طرف قم اعزام شده‌اند و در جوار مقبره علامه مجلسی این طرح افتتاح خواهد شد و جوانانی که علاقه‌مند هستند از طریق مجازی در این طرح شرکت خواهند کرد.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.