سرویس: تولیدی 20:26 - شنبه 28 فروردین 1395

کارشناس مسائل دینی مطرح کرد:

افزایش روحیه جهادی اعتکاف در بین بانوان شرق اصفهانی

حجت الاسلام حسینی گفت: طی دو سال اخیر روحیه جهادی اعتکاف در بین بانوان شرق اصفهان به شدت افزایش یافته و شاهد حضور باشکوه این قشر در اکثر مناطق بوده ایم.

کارشناس مسائل دینی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به فرا رسیدن ایام پرفضیلت اعتکاف گفت: طی دو سال اخیر روحیه جهادی اعتکاف در بین بانوان شرق اصفهان به شدت افزایش یافته و شاهد حضور باشکوه این قشر در اکثر مناطق بوده ایم.

حجت الاسلام سید علی حسینی با تاکید بر جامعیت بخشیدن به برنامه اعتکاف اظهار کرد: طی این مرحله با طرح های زودبازده و دیربازده مواجه هستیم و در این بین می توان به برنامه های فرهنگی و معنوی به عنوان طرح هایی با بازدهی سریع و بهنگام اشاره کرد.

وی افزود: استفاده از روحانیون جوان، طرح مسابقات متنوع، جلسات همنشینی با اقشار مختلف و همچنین در نظرگرفتن نیاز مخاطب در جرگه برخی برنامه های فرهنگی قرار می گیرد.

کارشناس مربوطه توجه به دعا برای سنین مختلف و جلوگیری از خسته شدن جوانان در پرداختن به دعا و معنویت را از سری برنامه های معنوی زودبازده عنوان کرد.

وی با مروری مختصر بر برنامه های دیربازده در خصوص اعتکاف گفت: استفاده از ظرفیت هیئت امنای مساجد، دعوت از جوانان به حضور در دعاهای زمان اعتکاف در حد توان هر شخص و فعالیت روحانیون بومی از عوامل مهم در ارتقاء برنامه ریزی اعتکاف است.

حجت الاسلام حسینی، استفاده از ظرفیت محرم و صفر، شبکه های پیامکی و شکبه های اجتماعی، ظرفیت طرح صالحین را از دیگر عوامل مهم، دیربازده و تاثیرگذار در گسترش برنامه ریزی به جهت جذب جوانان به مساجد در طول ایام اعتکاف را نام برد.

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه به برنامه های قبل، حین و بعد از اعتکاف می تواند ما را در بهره بردن بیشتر از روزهای حضور معنوی در مساجد، کمک کند.

وی در ذیل به ابعاد مختلف برنامه ریزی مراسم اعتکاف اشاره کرد:

*قبل از اعتکاف

-استفاده از سیستم پیامکی و شبکه های اجتماعی با رهنمودهای بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب برای جذب حداکثری جوانان

-برگزاری جلسات توجیهی برای معتکفین و ترغیب بیشتر مردم به این مراسم

*حین اعتکاف

-نظم دهی جوانان در مراسم معنوی اعتکاف

-مسئولیت دهی به جوانان در این مراسم

-برگزاری شورانگیز این مراسم

-برگزاری جلسات دعا، پرسش و پاسخ حول محور مسائل دینی، اجتماعی

-مسابقات فرهنگی و اهدا جوایز

*بعد اعتکاف

-ارتباط دهی معتکفین با یکدیگر از طریق شبکه های اجتماعی

-نظرسنجی در مورد برنامه های ایام اعتکاف

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.