سرویس: اخبار شهرستان 15:07 - جمعه 27 فروردین 1395

امام جمعه شهر نیک آباد:

الگوی رفتاری امیرالمومنین در عرصه سیاست و اقتصاد بی نظیر است

حجت الاسلام صانعی گفت: ایام البیض و برپایی مراسم باشکوه و معنوی اعتکاف را در پیش داریم و اعتکاف آنقدر مهم است که حتی در ادیان آسمانی، قبل از اسلام نیز وجود داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام صانعی نماینده ولی فقیه در جرقویه و امام جمعه شهر نیک آباد در ادامه مباحث هفته های قبل در مورد مراحل سیر و سلوک اظهار کرد: این مسئله یعنی به خلق خدا خدمت کن اما آلوده به رذایل اخلاقی نباش.

وی ادامه داد: هم خدمت به خلق فضلیت است و هم انزوای از چیزی که مورد رضای خدا نباشد و این خلوت در جامعه است. و این خلوت بسیار مشکل است. ونیاز به شارژ قوی دارد که باید سحر پر شود.

صانعی افزود: در سوره مبارک اسراء از شب زنده داری به عظمت یاد شده است ” و وقتی انسان به مقام محمود می رسد که در کمال آرامش با خدا سخن بگوید و سخن بشنود” (اسراء _79)

خلوت باید در متن جامه محقق شود

امام جمعه شهر نیک آباد در خطبه دوم با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی و روز نیروی زمینی گفت: اقتدار نظامی در داخل، مهمترین عامل امنیت در خارج است.

وی افزود: میلاد عشق عالمیان، تک سوار دشت ولایت و توحید همدم و همراز رسول، همسر و همراه بتول، آقا امیرالمومنین حضرت علی (ع) را نیز تبریک می گوییم.

صانعی با اشاره به اینکه « طبق سیره علوی، کارگزار نظام اسلامی، امانتدار است نه مالک » بیان داشت: در نامه پنجم به عامل آذربایجان می فرماید پست و مقام تو برای آب و نان و شکار نیست که بدست آمده، بلکه امانتی در گردن توست، و مافوق تو، از تو رعایت و نگهبانی حقوق مردم را می خواهد.

امام جمعه شهر نیک آباد تصریح کرد: الگوی رفتاری امیرالمومنین در عرصه سیاست و اقتصاد بی نظیر است.

وی با اشاره به ایام معنوی اعتکاف گفت: ایام البیض و برپایی مراسم باشکوه و معنوی اعتکاف را در پیش داریم و اعتکاف آنقدر مهم است که حتی در ادیان آسمانی، قبل از اسلام نیز وجود داشت.

حجت الاسلام صانعی اظهار کرد: 2  اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 58 می باشد. مهمترین قلمروهای عملکرد سپاه در چند محور تقسیم می شود: 1_عرصه نظامی 2_عرصه امنیتی 3_فناوری های عملی و دفاعی 4_عرصه اقتصادی و سازندگی 5_ عرصه های فرهنگی و سیاسی

وی در پایان خاطرنشان کزد: اخیرا فعالیت  خوب قرآنی در حوزه قرائت در شهر نیک آباد شروع شده که خدا را شاکریم و از دست اندرکاران تشکر می کنیم و انشالله مردم بخصوصا جوانان بهرمند گردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.