سرویس: اجتماعی 10:30 - شنبه 28 فروردین 1395

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان:

فروشگاه‌های فرش دستباف اصفهان یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان گفت: فرش دستباف در میان صنایع‌دستی و صادراتی مظلوم واقع شده و فروشگاه‌های فرش دستباف یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمود دایی پیرامون وضعیت بازار فرش دستباف اصفهان اظهار داشت: در ایام نوروز با توجه به حضور گسترده مسافران نوروزی در اصفهان، اما خرید فرش دستبافت انجام نشد.

وی افزود: توریست‌ها و گردشگران خارجی نیز که به اصفهان سفر می‌کنند در حد50 تا 300 دلار خرید کردند که این نشان می‌دهد وضع اقتصادی آنها نیز جوابگوی خرید فرش دستباف نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت صادرات فرش دستباف بسیار نابه سامان است، تصریح کرد: فرش دستباف در میان صنایع‌دستی و صادراتی مظلوم واقع شده و صادرات جندانی انجام نمی‌شود و تنها خریداران داخلی، فرش اردکان و یا نجف‌آباد را خرید می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت تعطیلی فروشگاه‌های فرش دستباف در اصفهان گفت: اکنون بسیاری از فروشندگان فرش دستباف دچار مشکلات دادوستد شدند و تغییر شغل دادند.

دایی با اشاره به قیمت فرش دستباف خاطرنشان کرد: اکنون قیمت فرش دستباف پایین‌تر از سال‌های گذشته است و برخی حجره‌داران به‌صورت قراردادی اقدام به فروش می‌کنند اما مشکل عدم وجود خریدار است و همین مسئله سبب تعطیلی فروشگاه‌ها و حجره‌ها شده است.

وی با اشاره به برخورد جدی با فروشندگان متخلف در این حوزه بیان کرد: در ایام نوروز اخباری مبنی بر فروش فرش ماشینی به‌جای فرش دستباف شنیدم و معتقد هستم که کسانی که دارای پروانه کسب هستند مرتکب چنین جرمی نمی‌شوند و مطمئناً افراد متخلف پروانه کسب نداشتند و جزو اتحادیه فرش دستباف نبودند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.