سرویس: اخبار شهرستان 15:31 - جمعه 27 فروردین 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

اقدامات انقلابی و جهادی در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام هاشمی گفت: در بسیاری از موارد سیاست های اقتصاد مقاومتی نیاز به یک عزم جدی و قاطع و یک سری اقدامات انقلابی و جهادی و ساختار شکنانه به معنای مثبت کلمه است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام هاشمی همه برادران و خواهران را به تقوی الهی دعوت کرد و  به ادامه خطبه های قبل ادامه داد: در روایتی از امام صادق (ع) می فرمایند: « کسی که شب را صبح کند و روز را شب در حالی که دنیا و رسیدن به آن بزرگترین همت او باشد خداوند فقر را بین دو چشمش قرار می دهد و امور پراکنده خواهد شد .و از دنیا غیر از آنچه خداوند برای او تقدیر، نصیب او نخواهد شد.

وی ادامه داد: کسی که صبح و شام کند در حالی که آخرت و رسیدن به آن بزرگترین هّم او باشد، خداوند بی نیازی را در دل او قرار خواهد داد و امور او دچار تشتت و پراکندگی نخواهد شد. فطرت انسان خدا طلب است و جز با رسیدن به خداوند آرام نمی گیرد.

هاشمی  افزود: کسی که هست خود را رسیدن به غایتی که خداوند برای او قرار داده است قرار می دهد، و توجه به آن کمال بی انتها دارد، دنیا و امور ، آن در نظرش کوچک جلوه می کند، و نسبت به آن رغبتی نخواهد داشت. لذا از کم و کاستی های دنیا ناراحت نمی شود و حالت استغناء نسبت به آن پیدا می کند. چنین شخصی دنیا را مکانی موقت و دارالتربیه می داند و خود را مشغول ان نمی کند.

امام جمعه شهر محمدآباد تصریح کرد: ولی کسی که دنیا را وجه همت خود قرار می دهد، دنیا در نظرش بزرگ جلوگر می شود و روز به روز بر حرص و طمع او نسبت به رسیدن به مطامع دنیا زیادتر می شودو از کاستی های  آن ناراحت. و هر چه بیشتر در این راه قدم بر می دارد، دلبستگی او به دنیا بیشتر می شود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرماید:« هر کس بیشتر به دنیا در آویزد، به هنگام جدایی از آن افسوس او بیشتر خواهد بود». همچنین آن حضرت می فرماید: « کسی که تعلق به دنیا داشته باشد، قلبش به سه چیز تعلق پیدا می کند؛ اندوهی بی زوال ، آرزویی که به آن نرسد و امیدی که به آن نائل نشود.» ولی گروه اول رسیدن به آخرت که دار کرامت الهی است آن ها را مسرور و خوشحال می کند و از دنیا گریزانی هستند، چنانچه امیرالمومنین (ع) می فرماید:«اگر خداوند متعال برای آنها اجل معینی قرار نداده بود، روح آنها در دنیا استقرار پیدا نمی کرد بخاطر شوق رسیدن به ثواب الهی و ترس از اینکه در دنیا مرتکب کاری شوند که عقاب به همراه دارد».

امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم  همه برادران و خواهران را به تقوی الهی دعوت کردند و گفت: ماه رجب  یکی از ماه های بزرگ و شریف سال است که عبادت و بندگی خداوند در آن از ویژگی خاص برخوردار است. دو عمل در این ماه بر آن زیاد تأکید شده است. یکی استغفار است ، پیامبر اکرم فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است . و دوم روزه گرفتن در این ماه است.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: در شعار  سال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است. رهبر انقلاب 9 سال بیش جنگ اقتصادی را مطرح کردند و تذکر داند که برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران در سه نکته خلاصه می شود: اول جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی سوم: مقابله با پیشرفت و اقتدار ملی. ولی این سخنان جدی گرفته نشد تا اینکه تحریم های دشمن در سال 91 و 92 به اوج رسید . سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز از طرف رهبر انقلاب ابلاغ شد ولی هنوز اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است

خطیب جمعه عوامل عدم پیشرفت اقتصادی مطلوب را اینگونه بیان کردند:1ـ عدم باور به جنگ و جهاد اقتصادی در بین مردم و مسئولان

2ـ وابستگی فکری نخبگان و اقتصادانان داخلی به جریان لیبرالیستی و کمونیستی

3ـ نبود رویکرد انقلابی و جهادی در عملکرد مسئولین به ویژه دولتمردان.

امام جمعه شهر محمدآباد با اشاره به عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: در بسیاری از موارد نیاز به یک عزم جدی و قاطع و یک سری اقدامات انقلابی و جهادی و ساختار شکنانه به معنای مثبت کلمه است. در این میان می توان بین دو دسته برنامه ها تفکیک کرد. دسته اول، برنامه هایی که برای اجرایی شدن آن نیاز به ایجاد زیر ساخت ها و یا اصلاح ساختارهای معیوب و نادرست گذشته است. به عنوان مثال، اصلاح ساختار بانکی کشور، اصلاح قانون تجارت، اصلاح قانون کار.

هاشمی افزود: دسته دوم مراحل ساختاری و قانونی آن به صورت کامل طی شده و تا پیاده شدن فاصله چندانی ندارد. اما به دلایل متعدد از جمله انتخاب راه های سهل و آسان « تنبلی و فرار از تبعات ، دردسرها و پیچیدگی های آن و به دلیل وجود رانت ها مورد غفلت یا تغافل واقع شده.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمونه ای از این برنامه ها عبارتست حذف اقشار پر درآمد از یارانه ها، مبارزه با قاچاق، حذف واردات مصرفی غیر ضروری، پرداخت یارانه های تولیدی و حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط ، جلوگیری از فرار مالیاتی.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.