سرویس: اجتماعی 12:00 - جمعه 27 فروردین 1395

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان:

بارش ۱۳ میلیمتری باران اصفهان را به وجد آورد/ آبگرفتگی معابر و سیلاب در بسیاری از استان ها

بارش باران از روز گذشته فروردینی رویایی را برای اهالی مناطق مختلف استان مخصوصا مرکز شهر اصفهان رقم زد، بر اساس آخرین گزارش هواشناسی شب گذشته میزان بارش در اصفهان به ۱۳/۵ میلیمتر و در فریدون شهر به ۵۵ میلیمتر رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، بعد از هشدارهای پی درپی هواشناسی و آماده باش در ۱۴ استان برای ورود سامانه ای بارشزا در مناطق مختلف کشور، این سامانه خوشبختانه بر خلاف گذشته در مناطق مرکزی و اصفهان هم پرباران ظاهر شدتا بالاخره نصف جهان بعد از سال ها انتظار بهاری بارانی را تجربه کند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان با اعلام این خبر به خبرنگار صاحب نیوز گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده گذر امواج ناپایدار نسبتا قوی در آسمان اصفهان بارش های برف باران و تگرگ را در مناطق مختلف به همراه داشت که در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش ها در شهرستان فریدونشهر ۵۵ میلیمتر و بوئین میاندشت ۵۰ میلیمتر و چادگان ۴۵ میلیمتر ثبت شد.

حسن خدابخش با اشاره به بارش برف در برخی از مناظق استان میزان بارش این رحمت الهی در بهار ۹۵ را یادآور شد: در فریدون شهر ۲۰، چادگان ۷، داران ۴ و بویئن میان دشت ۱۲ میلیمتر برف بارید که باعث غافلگیری وخوشحالی کشاورزان و مردم شد.

به گفته وی با نزدیک شدن به بعد ازظهر جمعه فعالیت این سامانه بارشی ضعیف می شود و اوج بارشها کاهش می یابد اما همچنان بارش های پراکنده رگباری و حتی برف به صورت پراکنده به خصوص در مناطق غربی استان را تا فردا شاهد خواهیم بود.

خدابخش از پیش بینی مه شدید صبح گاهی در محورهای موصالاتی استان خبر داد و افزود: به دنبال این بارشها شاهد آبگرفتگی معابر در مناطق غربی جنوبی و مرکز و شمال غرب بودیم.

وی همچنین به خروج کامل این سیستم بارشی تا فردا از آسمان استان اشاره کرد و ادمه داد: از روز یکشنبه سامانه بارشی دیگری از مناطق غربی وارد استان می شود که ضعیفتر از سامانه این روزها می باشد و زیاد پربارش نیست.

پیش‌بینی وضعیت جوی

تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از استان تا اوایل هفته آینده بر روی می‌باشد. بر این اساس امروز و فردا گاهی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در برخی مناطق همراه با رعدوبرق و مه‌آلود و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و در برخی ساعات وزش باد نسبتاًشدید و شدید پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد داشت.
آخرین پیش بینی ها نشان می دهد ‌‌‌ امروز جمعه شاهد افزایش ابر، مه‌آلود، گاهی وزش باد نسبتاًشدید و رگبار و رعدوبرق و فردا ‌‌‌شنبه افزایش ابر، مه‌آلود، گاهی بارش پراکنده وزش باد پدیده غالب در استان خواهد بود.

همچنین، بدنبال هشدار سازمان هواشناسی نسبت بارش شدید باران و تگرگ، وزش شدید باد، بارش برف و مه غلیظ در محورهای کوهستانی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر جهت ارایه خدمات بموقع و موثر در استانهای تحت تاثیر، در اماده باش کامل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.