سرویس: اجتماعی 13:30 - جمعه 27 فروردین 1395

حجت‌الاسلام سالک تاکید کرد:

اهمیت نقش صنعت گردشگری الکترونیک در راستای اقتصادمقاومتی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری الکترونیک می‌تواند نقش مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی شهر و استان اصفهان داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام احمد سالک صبح امروز در دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با رویکرد بر توریسم الکترونیک، اظهار کرد: در این موضوع چند نکته وجود دارد، نخستین نکته این است که اصفهان و کشور ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند که می‌توان به موقعیت جغرافیایی، هنری، دینی، صنعتی، کشاورزی و… اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: در اصفهان ظرفیت بسیار بالایی در هنر و آثار تاریخی وجود دارد که می‌تواند عامل ارتقای مهمی برای رشد اقتصادی درکشور باشد، شهر اصفهان با همت مدیران شهری خوب می‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد و نباید غافل از این ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت گردشگری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عده زیادی علاقه‌مند به بازدید از میراث معنوی و عرفانی کشور ایران و شهر اصفهان هستند که اصفهان نیز پاسخگوی همه نیازهای آنها خواهد بود؛ بزرگترین میراثی که از ساختمان و معماری قوی‌تر است، اندیشه‌هایی همچون اندیشه شیخ بهایی است که این آثار را خلق کرده است.

وی با اشاره به اینکه شیخ بهایی خلاق بخش‌های مختلف مهندسی بود، تاکید کرد: توزیع آب در زاینده‌رود به صورت مهندسی انجام شده است که از وجود اندیشه‌های شیخ بهایی پدید آمده است؛ باید توسعه فرهنگی در استان اصفهان را ایجاد کنیم، برای مثال شهر تاریخی ورزنه، محلی در دل کویر است که شامل ده‌ها میراث فرهنگی و گردشگری است اما زیرساخت گردشگری در آنجا شامل هتل‌ها، دسترسی به صورت الکترونیک، امنیت گردشگران و… آماده نیست و باید تقویت شود تا شاهد جذب گردشگران بیشتری باشیم.

سالک با اشاره به اینکه فضای مجازی جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است و ایران نمی‌تواند در فضای مجازی حضور نداشته باشد، عنوان کرد: در تجارت الکترونیک و گردشگری الکترونیک، گردشگر باید بتواند شهر را بشناسد و با برنامه‌ای منظم به شهر سفر کند؛ بارانی که از دیشب در اصفهان آمد، فضای بسیار زیبایی را در شهر پدید آورد که بسیار زیباتر از گنبدهای فیروزه‌ای است و نباید اجازه داد این آثار از بین بروند.

وی با اشاره به درآمد حاصل از گردشگری الکترونیک، عنوان کرد: ظرفیت اصفهان در جذب گردشگر بسیار بالا است و در بودجه سال 95 و برنامه توسعه ششم اولویت ویژه‌ای به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است؛ بسیاری از آثار باستانی و میراث فرهنگی در حال از بین رفتن است که باید مرمت و بازسازی شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بسترهای جذب گردشگر فراهم شود، درآمد گردشگری کمتر از درآمد نفتی کشور نیست و ما می‌توانیم بیش از میزان کنونی پذیرای گردشگران از کشورهای مختلف باشیم؛ در حال حاضر فضای شدیدی در رسانه‌ها و ماهواره‌های بیگانه علیه جمهوری اسلامی وجود دارد که این یکی از راهکارهای آمریکا برای مبارزه علیه کشور ماست.

وی تصریح کرد: ما باید فرهنگ انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کنیم و هر گردشگر می‌تواند به عنوان یک نماینده انقلاب اسلامی در کشور خود باشد؛ بحث فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مسیر سهم زیادی را داراست که نمی‌توان از آن غافل شد.

سالک با اشاره به ارتباط بین دانشگاه، صنعت و بازار، متذکر شد: تقویت زنجیره دانشگاه، صنعت و بازار باید پیگیری شود که حلقه‌ای مفقوده است و نتیجه آن بیکاری است؛ یکی از مسائلی که دانشگاه می‌تواند با آن ارتباط داشته باشد، صنعت گردشگری الکترونیک است که می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی نقش فعالی در رشد اقتصادی شهر و استان اصفهان داشته باشد.

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.