سرویس: اجتماعی 13:02 - جمعه 27 فروردین 1395

مدیرکل ارشاد اصفهان:

ویژه‌برنامه‌های شب‌های شاد فرهنگی و هنری اصفهان برگزار می‌شود‌

مدیرکل ارشاد ‌استان اصفهان گفت: با هدف جذب گردشگران تاریخی نصف‌جهان به برنامه‌های مفرح این شهر، ویژه‌برنامه‌های شب‌های شاد فرهنگی و هنری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به اهمیت توجه به برنامه‌های شادسازی شهر اصفهان و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: براساس صحبت‌‌های صورت گرفته با شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان، قرار است مکان‌هایی برای اجرای ویژه‌برنامه شب‌های شاد اصفهان در اختیار قرار گیرد.

وی افزود: همه‌ساله، مسافران خارجی اصفهان از ابتدای فروردین تا شهریور راهی این شهر می‌شوند و قرار است که با هماهنگی‌های صورت گرفته و اختصاص یک مکان مناسب، بتوانیم برنامه‌هایی که در سفرنامه‌های خارجی از آن یاد شده، دوباره در اصفهان زنده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان بیان کرد: با مشاهده سفرنامه چهره‌های مختلف به اصفهان، می‌بینیم که در سال‌های گذشته، میدان امام اصفهان از نگاه گردشگران بسیار فعال و شاد بوده اما متأسفانه در حال حاضر به این موضوع توجه لازم نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر گردشگران زیادی به اصفهان سفر می‌کنند اما متأسفانه این گردشگران تنها یک یا دو شب در این شهر اقامت دارند و این موضوع چندان به سود شهر نیست چراکه گردشگران اصفهان تنها در صورتی برای شهر سودآور خواهند بود که اقامت آنها از 3 شب بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: با چندین نفر از گروه‌های خصوصی صحبت‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار است که میدان امام(ره) اصفهان و میدان امام علی(ع) برنامه‌های شاد و مفرح برگزار شود تا گردشگران به این برنامه‌های جذاب، علاقمند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته جلسات ویژه‌ای با نقاشان اصفهان برگزار شده و قرار است از آنها حمایت لازم صورت گیرد تا در جاهای مختلف شهر، مستقر شده و پرتره صورت علاقمندان و یا طراحی‌های دیگر را با هزینه اندک انجام دهند تا گردشگران جذب آنها شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هنری در سطح شهر اصفهان سبب شادسازی شهر می‌شود و قرار است شب‌های فرهنگی هنری شاد اصفهان اجرایی شود، بیان کرد: اصفهان باید از ابتدای سال تا 15 مهر امسال، 180 روز شاد داشته باشد و در این ایام گروه‌های مختلف در این برنامه‌های شاد و جذاب برای گردشگران ویژه‌برنامه‌های بسیاری را اجرایی خواهند کرد.

ارزانی با بیان اینکه بدون شک ویژه‌برنامه‌های امسال نسبت به سال گذشته شادتر خواهد بود، گفت: در این زمینه نقالی‌ها، پرده‌خوانی‌ها، تئاتر و موسیقی نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سطح شهر اصفهان کنسرت‌های موسیقی بسیاری برگزار شده و جُنگ‌های شاد بسیاری در سیتی‌سنتر و شهر رویاهای اصفهان برگزار شد و در این جُنگ‌ها، خواننده‌های مطرح کشوری وارد شده و برنامه‌های مختلفی اجرا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اضافه کرد: در ماه‌های گذشته جوانان از این برنامه‌های مختلف استقبال بسیاری صورت داده‌اند و قرار است تابستان امسال نیز این برنامه‌ها به صورت ویژه‌تری برگزار شود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.