سرویس: اجتماعی 10:09 - جمعه 27 فروردین 1395

استاندار اصفهان:

نیاز به برنامه اضطراری در ابعاد کمی و کیفی آب شرب ضروری است

زرگرپور با اشاره به اینکه برنامه‌ی اضطراری برای بخش کشاورزی تهیه‌شده است، تاکید کرد: این برنامه برای بخش صنعت نیز در حال انجام است و باید برای آب شرب نیز برنامه اضطراری از ابعاد کمی و کیفی تدوین شود تا با کمترین خسارت از این شرایط سخت عبور کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگر پور در دیدار معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور با وی، اظهار کرد: برخلاف پیش‌بینی‌ها تا اواسط بهمن‌ماه وضعیت بارش خوب بود ولی از اواسط بهمن‌ماه بارش قطع گردید و در کل استان ۳۳ درصد میزان بارش‌ها کاهش یافت و از غرب به شرق استان نیز ۲۰ تا هشتاد درصد کاهش بارش گزارش شد.

استاندار اصفهان بابیان اینکه اصفهان جز سه استان کم بارش کشور است، افزود: در سرشاخه‌های زاینده‌رود نیز حدود ۲۲ درصد کاهش بارش صورت گرفته است، که بر کل حوضه‌ی زاینده‌رود تأثیرگذار خواهد بود و حجم آب پشت سد نیز ۳۵ درصد کاهش ظرفیت دارد.

زرگر پور تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی که برای توزیع آب صورت گرفته بر اساس شرایط نرمال پیش‌بینی‌شده بود، ولی از اوایل بهمن‌ماه مدیریت استان پیش‌بینی کاهش بارش‌ها را داشت و پیشنهاد کرد که مصارف را ۱۰ درصد کاهش دهند که در شورا به تصویب نرسید و در حال حاضر با وضعیت حادی مواجه هستیم.

استاندار اصفهان بابیان اینکه نیمی از مصارف را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: باید ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط خشک‌سالی شدید در استان، خواستار تدوین برنامه‌ی اضطراری در خصوص کمیت آب توزیعی جهت شرب شد و ادامه داد: حجم آب موجود تقریباً ۱۰ درصد از میزان آبی که می‌تواند تحویل داده شود کمتر است.

زرگر پور به جریان موقت آب در رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: با توجه به جریان آب در رودخانه‌ی زاینده‌رود مردم کمبود آب را باور و احساس نمی‌کنند و وضعیت حاد خشک‌سالی و از طرفی جریان آب جاری برای مردم متناقض است.

این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه برنامه‌ی اضطراری برای بخش کشاورزی تهیه‌شده است، افزود: این برنامه برای بخش صنعت نیز در حال انجام است و باید برای آب شرب نیز برنامه اضطراری از ابعاد کمی و کیفی تدوین شود تا با کمترین خسارت از این شرایط سخت عبور کنیم.

حمیدرضا تشیعی نیز در این دیدار بابیان اینکه اصفهان در مدیریت مصرف خوب عمل کرده است، اظهار کرد: آماده هرگونه همکاری با مدیریت استان در برون‌رفت از این شرایط حاد هستیم و در خصوص تدوین برنامه موردنظر برنامه‌ریزی خواهد شد.

روابط عمومی استانداری اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.