سرویس: اخبار شهرستان 11:25 - پنجشنبه 26 فروردین 1395

در کارگروه اقتصاد مقاومتی نصرآباد مطرح شد؛

جوانان جرقویه در انتظار اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی/ حمایت بسیج از طرح های صنایع تبدیلی

بخشدار جرقویه سفلی گفت: برای عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبرمعظم انقلاب، منتظر نهادهای بالادستی نمانیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، عصر امروز اولین نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی در جرقویه سفلی در شهر نصرآباد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امام جمعه نصرآباد در خصوص اهداف تشکیل این کارگروه گفت: تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نام گذاری سال و توجه ویژه در زمینه اقدام و عمل از اهداف راه اندازی این کارگروه است و امیدواریم نتیجه جلسات و پیگیری های این کارگروه گره گشایی برای مردم و جوانانی باشد، که منتظر ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی هستند.

علیرضا فرهنگ با بیان این که شعار سال برگرفته از قرآن کریم است، اظهار کرد: قرآن کریم همه ما را به اقدام در زمینه های مادی و معنوی دعوت نموده و این که حضرت آقا بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، علتش این است که اقتصاد با دین مردم ارتباط تنگاتنگ دارد و  این موضوع در مباحث دینی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ملازمت ایمان و عمل در تعداد زیادی از آیات قرآن کریم؛ از جمله عبارت ” ان الذین امنوا  و عملوا الصالحات” افزود: درباره اقتصاد مقاومتی وقتی پذیرفتیم این موضوع نیاز جامعه است می شود ایمان؛ اما تحقق آن در سایه اقدام و عمل است، که خداوند تاکید بر عمل صالح دارد، که در زمینه اقتصاد مقاومتی عمل صالح این است که کار حساب شده و برنامه ریزی شده باشد و مردم نتیجه اش را ببینند.

امام جمعه لازمه موفقیت کارگروه را نیاز سنجی و شناسایی اقدامات مورد نیاز و قابل انجام در شهر نصرآباد و حتی سطح بخش و در نظر گرفتن توان و ظرفیت های موجود برشمرد و گفت: پس از آن باید طرح های پیشنهادی اولویت بندی و راهکارها مشخص و با برگزاری جلسات مرتب و منظم اهداف و مصوبات بررسی و پیگیری های مستمر و مثمر ثمر برای نیل به هدف انجام شود.

*تسریع در عمل به پروژه های اقتصادی بخش

بخشدار جرقویه سفلی افزود: امسال با نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، امیدواریم با پیش قدم شدن نصرآباد در این زمینه، بخش نیز منتظر نهادهای بالا دستی نماند و با برنامه ریزی مناسب بتوانیم بندهای 24 گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی را در شهر نصرآباد و سطح بخش عملیاتی کنیم.

حسن جعفری با بیان این که به عنوان مثال می تونیم بند 16 سیاست های اقتصاد مقاومتی را در زمینه های فرهنگی و ورزشی در سطح بخش اجرایی نماییم؛ گفت: باید در هر شهر و روستا نیازها و امکانات احصاء و با برنامه ریزی اقدامات لازم برای تحقق اهداف صورت گیرد و برخی طرح های مهم از جمله احداث مجتمع بزرگ دامپروری عشایر  و تکمیل بند خاکی نصرآباد که اهمیت زیادی دارند، با جدیت و به صورت هفتگی پیگیری شود.

در ادامه سید حیدر ثمریان، شهردار نصرآباد، جاذبه های گردشگری و جذابیت های زندگی عشایری  و ایجاد فضاهای تفریحی  را از قابلیت های شهر برای ایجاد اشتغال عنوان نمود و بر ضرورت شناسایی و جذب سرمایه گذاران تاکید کرد.

احمد رضا نیکبخت نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز ایجاد دفتر کاریابی و مشاوره شغلی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های شهر و بخش را برای تحقق اهداف جلسه موثر دانست.

لزوم فرهنگ سازی فعالیت در قالب شرکت های تعاونی، اعلام آمادگی جهت آموزش و برگزاری آزمون برای متقاضیان کار، ضرورت ایجاد شعبه اداره کار و رفاه اجتماعی و تقویت نمایندگی اصناف و دایر شدن نمایندگی اتحادیه ها در منطقه با هدف ساماندهی کسبه و اصناف و برخورد با متخلفین؛ از جمله موارد مطرح شده توسط مرتضی طاوسی، رئیس مرکز فنی و حرفه ای جرقویه، بود.

*تسریع در ساماندهی جاده پرخطر نصرآباد – شهرضا

ولی اله عرب مختاری، عضو شورای اسلامی شهر و مدیر مسوول کانون انتظار، پیگیری برای تسریع در اجرای طرح مجتمع بزرگ دامپروری با لحاظ کردن نمایشگاه و فروشگاه تولیدات و محصولات دامی و صنایع دستی، دایر کردن  امکانات رفاهی تفریحی و جاذبه های گردشگری و پیگیری و  تلاش برای ساماندهی و دوبانده کردن جاده نصرآباد به شهرضا، با هدف توسعه حمل و نقل و در نتیجه بالا رفتن شاخص توسعه شهر و بخش را از عوامل موثر و  اثر گذار در پویایی وضعیت اقتصادی و اشتغال پایدار دانست.

علی نیکبخت، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جرقویه سفلی، با اشاره به جلسات مشترک برگزار شده با نیروی مقاومت بسیج در سال قبل و قول مساعدت و حمایت بیشتر در سال جدید در زمینه اقتصاد مقاومتی؛ ضمن تشریح نحوه و اهداف صندوق خرد زنان؛ گفت: کشت های گلخانه ای و الگویی با نیازهای آبی کم از جمله کشت زعفران، اجرای سامانه های جدید آبیاری با حمایت صددرصدی، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و مورد نیاز ، توجه به صنایع تبدیلی به صورت کارگاهی یا خانگی از جمله سیاست ها و برنامه های جهاد کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی است که امکان اجرای آنها برای اهالی نصرآباد با توجه به ظرفیت ها ی موجود فراهم است و اطلاع رسانی به مردم در زمینه این اقدامات نقش موثری در به ثمر رساندن این اهداف دارد.

لزوم راه اندازی کاریابی برای ثبت نام از افراد جویای کار در شهر نصرآباد و سپردن مسوولیت آن به افراد امین و قابل اعتماد، اعطای تسهیلات به بانوان برای ایجاد یا تقویت اشتغال و ساماندهی و راه اندازی کار گاه قالی و بازاریابی برای تولیدات بانوان از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی خواهران حاضر در جلسه بود.

*حمایت بسیج از طرح های صنایع تبدیلی

سید مهدی فاطمی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه السلام ، ضمن تاکید بر لزوم دعوت از سرمایه گذاران و خیرین برای ارائه و اجرای طرح های مناسب با توجه به امکانات و ظرفیت های بومی و حمایت از آنها؛ بیان کرد: بسیج چندسالی است که برنامه ها و حمایت های خود  را در زمینه اقتصاد مقاومتی با اولویت دو محور تولیدی و صنایع تبدیلی آغاز نموده است و  رویکردش در بخش تولیدی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، پرورش طیور و آبزیان، و…  با بهره گیری از امکانات موجود است و از طرح های پیشنهادی در زمینه صنایع تبدیلی حمایت می کند و اگر کسی بخواهد در زمینه صنایع تبدیلی طرحی اجرا کند محدودیتی در اعطای تسهیلات نداریم.

وی همچنین دایر کردن فروشگاه محصولات عشایری، صنایع دستی و راه اندازی کارگاه های قالی بافی سنتی  و نمایشگاه دایمی با هدف نمایش فرهنگ و جاذبه های زندگی عشایری را از عوامل موثر در ایجاد اشتغال در شهر نصرآباد عنوان کرد.

صفرعلی عرب صالحی، رئیس شورای اسلامی شهر نصرآباد، فعال نمودن شرکت تعاونی فرش عشایر و بازاریابی از طریق فضای مجازی را پیشنهاد داد و گفت: با توجه به این که تعداد زیادی از خانوارهای نصرآبادی تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند، در صورت ایجاد اشتغال برای این خانواده ها علاوه بر مشکل مالی ، مشکلات روحی و روانی خانواده ها نیز بر طرف می شود.

حسنعلی عرب مختاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر در پایان بر اهمیت و ضرورت آموزش و بازاریابی در بحث اشتغال تاکید کرد و پیشنهاد داد که سایتی برای شناساندن و معرفی محصولات و ظرفیت های شهر نصرآباد راه اندازی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.