سرویس: اجتماعی 11:32 - چهارشنبه 25 فروردین 1395

رئیس هیئت‌مدیره دارالقرآن کریم اصفهان:

۱۶ هزار قرآن آموز در دارالقرآن کریم اصفهان آموزش دیده‌اند

رئیس هیئت‌ مدیره دارالقرآن کریم اصفهان با بیان اینکه ۳ هزار دانشجو در دانشگاه معارف قرآن و عترت آموزش دیده‌اند، گفت: سال گذشته ۱۶ هزار قرآن آموز در مدارس، دانشگاه و شعب دارالقرآن کریم اصفهان آموزش قرآنی دیده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام مهدی گرجی با اشاره به فعالیت‌های گسترده دارالقرآن کریم اصفهان در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: دارالقرآن کریم اصفهان 9 مدرسه قرآنی و 140 شعبه مردمی در سراسر شهر اصفهان دارد و  30 دفتر شهرستانی زیر نظر این مرکز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه معارف قرآن و عترت دارالقرآن کریم اصفهان نیز زیر نظر دارالقرآن اصفهان فعالیت می‌کند، گفت: از ابتدای فعالیت دانشگاه تا کنون 3000 دانشجو در حوزه علوم قرآن کریم تربیت شده‌اند همچنین 20 نفر از اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها، اساتید و علمای به نام استان اصفهان در این دانشگاه به تدریس مشغول هستند.

رئیس هیئت‌مدیره دارالقرآن کریم اصفهان بیان کرد: در سال گذشته  16 هزار قرآن آموز در سطوح مختلف آموزشی از جمله تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن کریم و در رده‌های سنی مختلف در دارالقرآن کریم اصفهان و مدارس و دانشگاه وابسته آموزش دیده‌اند که از این تعداد می‌توان به آموزش 1300 دانش‌آموز و 1250 دانشجو از سراسر کشور اشاره کرد.

وی افزود: 150 کلاس شکوفه‌های قرآنی برای آموزش نونهالان در سال گذشته تشکیل شده است و شکوفه‌‌های قرآنی در برنامه‌های مختلف و متنوع تربیتی و قرآنی دارالقرآن کریم اصفهان شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام گرجی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های دارالقرآن کریم اصفهان در سال گذشته بیان کرد: برگزاری جشنواره بزرگ علوم مختلف و علوم قرآنی در مدارس شهر اصفهان و برگزاری همایش بررسی سبک زندگی قرآنی با همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های سال گذشته دارالقرآن اصفهان است.

وی گفت: دارالقرآن اصفهان همواره اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در بخش قرآنی، علمی، ورزشی، مهارتی و غیره با رویکرد قرآنی کرده است و موضوعاتی همچون سبک زندگی قرآنی، اخلاق و آداب معاشرت قرآنی، هنر قرآنی، تغذیه قرآنی و زندگی قرآنی را در فعالیت‌های مراکز و مدارس قرآنی این مرکز را مد نظر قرار داده است.

رئیس هیئت‌مدیره دارالقرآن کریم اصفهان گفت: در حال حاضر از میان 500 مربی این مرکز 300 مربی به صورت فعال به تدریس مشغول هستند و در سال جدید در نظر داریم به سمت جوان‌گرایی در شعب دارالقرآن حرکت کنیم.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.