سرویس: اجتماعی » علمی 16:28 - پنجشنبه 19 دی 1392

وقتی “میز کارتان” شما را چاق و لاغر می‌کند

دانشمندان برای کمک به افراد شاغل که از “اضافه وزن” خود ناراضی هستند توصیه‌ها و ترفندهای فوق‌العاده موثری را معرفی می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق:اغلب افراد شاغل از اضافه وزن ناشی از عدم تحرک و در یک جا نشینی گله دارند و “رژیم غذایی” نامناسب نیز سبب تشدید اضافه‌وزن در آنها می‌شود.

گفتنی است، پژوهشگران راهکارهایی برای سلامتی و جلوگیری از افزایش وزن در محل کار به این افراد معرفی می‌نمایند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله کارهایی که افراد می‌توانند برای کنترل وزن خود در محیط کار انجام دهند همراه آوردن یک ظرف سالاد بزرگ برای وعده‌ی ناهار است که سبب می‌شود آنها تنقلات کمتری مصرف کنند، در کنار سالاد افراد می‌توانند در وعده غذایی ناهار خود از “پروتئین‌های کم چرب” حیوانی مانند مرغ و گوشت پخته یا کبابی استفاده کنند.
پژوهشگران توصیه می‌کنند، افراد در صورتی که می‌توانند مرخصی ساعتی بگیرند در ساعات بعد از ظهر مدتی از وقت خود را در باشگاه‌های ورزشی به انجام “تمرینات ورزشی” اختصاص دهند تا اضافه وزن پیدا نکنند.
پژوهشگران توصیه اکید می‌کنند، افراد خوراکیها را در محل کار از دسترس خود دور نگه دارند و به طور مثال خوراکی‌ها را در کیف دستی و یا کشوی میز خود قرار ندهند زیرا به طور دائم تمایل پیدا می‌کنند که خوراکی‌های مختلف را مصرف نمایند.
در این حالت بهتر است خوراکی‌ها در مکانی دور و یا در یخچال محل کار نگهداری شود.
وجود یک لیوان آب در میز کار می‌تواند سبب کاهش وزن و نیز رفع خستگی ناشی از “فشارهای کاری” و نیز برطرف شدن استرس در افراد شود.
با رعایت این راهکارها افراد شاغل نیز می‌توانند به تناسب اندام مورد نظر خود دست یابند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.