سرویس: اجتماعی 15:30 - سه شنبه 24 فروردین 1395

نماینده مجلس نهم و دهم؛

اراده ای در دولت برای حذف یارانه پردرآمدها وجود ندارد/ حذف یارانه بگیران با کمترین میزان اشتباه انجام شود

این مصوبه قابلیت اجرا دارد چرا که مشخصاتی که عنوان کردند همچون نمایندگان مجلس، پزشکان یا افرادی که بیشتر از سه و نیم میلیون تومان حقوق می گیرند مشخص هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم و نماینده مردم فلاورجان گفت: اینکه معاون برنامه ریزی رییس جمهور می گوید مصوبه مجلس درباره حذف سه دهک درامدی از دریافت یارانه ها قابلیت اجرا ندارد درست نیست.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری در پاسخ به سوالی درباره مصوبه حذف سه دهک بالای درآمدی از گرفتن یارانه نقدی و راهکار اینکه در این بین دهک های کم درآمد به اشتباره حذف نشوند تاکید کرد: اگر دولت اراده ای برای حل مشکلات داشته باشد مشکلی هم ایجاد شود حل شدنی است.

وی با تاکید بر موافقتش یا مصوبه کمیسیون مربوطه خاطر نشان کرد: این مصوبه قابلیت اجرا دارد چرا که مشخصاتی که عنوان کردند همچون نمایندگان مجلس، پزشکان یا افرادی که بیشتر از سه و نیم میلیون تومان حقوق می گیرند مشخص هستند.

به گفته وی، با این وجود و با اینکه مثلا ۲۹۰نماینده مجلس یک تعداد مشخصی است اما اراده ای در دولت برای اجرای این مصوبه وجود ندارد کما اینکه در دولت قبل نیز چنین اراده ای نبود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از ابتدای اجرای هدفمندی یارانه ها هم قرار بود از ۳۰درصد افراد دارای درآمد بالا و پرمصرف گرفته شود و به ۷۰درصد کم مصرف و کم درآمد پرداخت شود اما باز هم دیدیم اراده ای درخصوص اجرای این مصوبه در دولت ها نبود و نیست.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در رابطه با عدد ۲۴ میلون نفری که بعنوان ۳۰درصد دهک های حذف شدنی مطرح شده است هم توضیح داد: این بحث عدد را هر کسی عنوان کرده است اشتباه بوده چرا که عدد مشخصا معلوم نیست چند نفر می شوند.

وی تاکید کرد: این چند گروهی که مشخص شده باید دولت یارانه آنان را قطع کند و این کار سختی نیست و باید اجرایی شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس نهم و دهم در ادامه درباره احتمال اشتباه در حذف افراد و خانوارهای کم درآمد در میان این گروه ها افزود: دولت یازدهم و مسوولان امر دراین مجموعه باید تلاش کند با کمترین میزان اشتباه این کار انجام شود.

موسوی لارگانی بار دیگر تصریح کرد: اگر اراده اقدام و عمل در این زمینه در دولتی ها باشد همه کار می توان کرد وگرنه مشکلات همچنان پابرجا خواهند ماند.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.