اصفهان شرق

اجرای طرح بزرگ کارآفرینی همنِت روستا در آینده ای نزدیک در کفران

کدخبر: 98576
1395/01/24 در ساعت 12:51

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، طرح همنت روستا به زودی در کفران یکی از بزرگترین روستاهای استان اصفهان برگزار می شود.

دهیار کفران در این باره گفت: با پیگیری های دهیاری کفران و همچنین مساعدت های مدیرکل امور روستائی و معاون عمرانی استانداری اصفهان و همکاری بنیاد نخبگان استان اصفهان، کفران به عنوان روستای پایلوت اجرای طرح همنت (همکاری، مشکل گشائی و مشارکت، نوآوری و توانمندسازی) انتخاب شد.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح همنت در کفران هسته های کارآفرینی در این روستا شکل بگیرد و روستاها و شهرهای اطراف را نیز در آینده ای نزدیک پوشش دهد.

وی با اشاره به خشکسالی های خانما سوز و پی درپی سالیان اخیر درشرق اصفهان، ورود مردم به شغل های نو مانند صنایع دستی(قلم زنی و میناکاری، منبت کاری، سفال گری، صنایع تزئینی و همچنین تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت کاشت گیاهان داروئی که با کم آبی و شورآبی سازگار است را ضروری دانست.

دهیار روستای کفران ادامه داد: با توجه به نداشتن قدرت ریسک کشاورزان و اهالی منطقه طرح همنت می تواند تحول بزرگی در کار آفرینی و ایجاد اشتغال منطقه به وجود آورد.

در ادامه از همایش بزرگ کارآفرینی همنت در کفران از تاریخ 31 فروردین تا 3 اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: در این همایش حدود 200نفر ازنخبگان کل کشور وهمچنین 2نفر از معاونان رئیس جمهور (معاون امور مناطق محروم و معاون علمی و فناوری) و رئیس بنیاد نخبگان کشور و استان و استاندار اصفهان و جمعی از مسئولین عالی رتبه کشوری و استانی درکفران حضور خواهند داشت.