سرویس: اجتماعی 12:51 - سه شنبه 24 فروردین 1395

دهیار کفران خبر داد:

اجرای طرح بزرگ کارآفرینی همنِت روستا در آینده ای نزدیک در کفران

اسماعیلی از اجرای طرح کارآفرینی همنت در آینده ای نزدیک با هدف اشتغال در روستا و کاهش بیکاری جوانان در روستای کفران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، طرح همنت روستا به زودی در کفران یکی از بزرگترین روستاهای استان اصفهان برگزار می شود.

دهیار کفران در این باره گفت: با پیگیری های دهیاری کفران و همچنین مساعدت های مدیرکل امور روستائی و معاون عمرانی استانداری اصفهان و همکاری بنیاد نخبگان استان اصفهان، کفران به عنوان روستای پایلوت اجرای طرح همنت (همکاری، مشکل گشائی و مشارکت، نوآوری و توانمندسازی) انتخاب شد.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح همنت در کفران هسته های کارآفرینی در این روستا شکل بگیرد و روستاها و شهرهای اطراف را نیز در آینده ای نزدیک پوشش دهد.

وی با اشاره به خشکسالی های خانما سوز و پی درپی سالیان اخیر درشرق اصفهان، ورود مردم به شغل های نو مانند صنایع دستی(قلم زنی و میناکاری، منبت کاری، سفال گری، صنایع تزئینی و همچنین تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت کاشت گیاهان داروئی که با کم آبی و شورآبی سازگار است را ضروری دانست.

دهیار روستای کفران ادامه داد: با توجه به نداشتن قدرت ریسک کشاورزان و اهالی منطقه طرح همنت می تواند تحول بزرگی در کار آفرینی و ایجاد اشتغال منطقه به وجود آورد.

در ادامه از همایش بزرگ کارآفرینی همنت در کفران از تاریخ 31 فروردین تا 3 اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: در این همایش حدود 200نفر ازنخبگان کل کشور وهمچنین 2نفر از معاونان رئیس جمهور (معاون امور مناطق محروم و معاون علمی و فناوری) و رئیس بنیاد نخبگان کشور و استان و استاندار اصفهان و جمعی از مسئولین عالی رتبه کشوری و استانی درکفران حضور خواهند داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.