اصفهان شرق

پژوهش‌های کاربردی با موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شود

کدخبر: 98537
1395/01/24 در ساعت 16:05

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی درباره موضوع اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه‌ها در علمی شدن سیاست‌ها اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرده بودند مشابه این شعار در سال‌های قبل نیز از سوی ایشان انتخاب شده بود و دلیل این انتخاب نیز اهمیت پرداختن به مسائل اقتصادی کشور است.

وی افزود: تفاوت شعار امسال با سال‌های گذشته این است که رهبری معظم امسال یک قید به این شعار اضافه کرده‌اند و آن اقدام و عمل است به این ترتیب موضوع اقتصاد مقاومتی از حالت شعاری خارج می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با بحث کردن صورت نمی‌گیرد و حتی با تبدیل شدن به یک گفتمان گفتاری نیز حاصل نخواهد شد و صحبت راجع به این موضوع به تنهایی کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل پیگیری می‌شود و سعی بر این است که به گفتمان تبدیل شود تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب این است که موضوع اقتصاد مقاومتی از گفتمان خارج شود و در این باره اقدام عملی انجام گیرد.

تقوی با بیان اینکه دانشگاه‌ها با توجه به جایگاه خود بحث گفتاری را پیش می‌برند خاطرنشان کرد: با این حال عرصه‌هایی نیز مشخص شده تا این گفتمان به صورت عینی در جامعه پیاده سازی شود و در این رابطه راهکارهایی نیز ارائه شده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید پیرامون این موضوع تحقیق و پژوهش کنند اما این تحقیقات باید به گونه‌ای باشد که در عرصه عمل محقق شوند و در واقع حالت کاربردی داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: در دانشگاه‌ها گروه‌های اقتصاد و مدیریت مهمترین وظیفه را دارند تا این گفتمان را به عمل نزدیک کرده و به آن عینیت ببخشند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها بیان کرد: کمیته اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و جلساتی را نیز جسته و گریخته داشته است که باید به صورت جدی‌تر دنبال شود تا سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود و در سال جدید این شعار نصب‌العین همه باشد.

تسنیم