سرویس: اقتصادی 16:05 - سه شنبه 24 فروردین 1395

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های اصفهان

پژوهش‌های کاربردی با موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در دانشگاه اصفهان گفت: پژوهش‌های دانشگاهیان در موضوع اقتصاد مقاومتی باید کاربردی باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی درباره موضوع اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه‌ها در علمی شدن سیاست‌ها اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرده بودند مشابه این شعار در سال‌های قبل نیز از سوی ایشان انتخاب شده بود و دلیل این انتخاب نیز اهمیت پرداختن به مسائل اقتصادی کشور است.

وی افزود: تفاوت شعار امسال با سال‌های گذشته این است که رهبری معظم امسال یک قید به این شعار اضافه کرده‌اند و آن اقدام و عمل است به این ترتیب موضوع اقتصاد مقاومتی از حالت شعاری خارج می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با بحث کردن صورت نمی‌گیرد و حتی با تبدیل شدن به یک گفتمان گفتاری نیز حاصل نخواهد شد و صحبت راجع به این موضوع به تنهایی کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل پیگیری می‌شود و سعی بر این است که به گفتمان تبدیل شود تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب این است که موضوع اقتصاد مقاومتی از گفتمان خارج شود و در این باره اقدام عملی انجام گیرد.

تقوی با بیان اینکه دانشگاه‌ها با توجه به جایگاه خود بحث گفتاری را پیش می‌برند خاطرنشان کرد: با این حال عرصه‌هایی نیز مشخص شده تا این گفتمان به صورت عینی در جامعه پیاده سازی شود و در این رابطه راهکارهایی نیز ارائه شده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید پیرامون این موضوع تحقیق و پژوهش کنند اما این تحقیقات باید به گونه‌ای باشد که در عرصه عمل محقق شوند و در واقع حالت کاربردی داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: در دانشگاه‌ها گروه‌های اقتصاد و مدیریت مهمترین وظیفه را دارند تا این گفتمان را به عمل نزدیک کرده و به آن عینیت ببخشند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها بیان کرد: کمیته اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و جلساتی را نیز جسته و گریخته داشته است که باید به صورت جدی‌تر دنبال شود تا سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود و در سال جدید این شعار نصب‌العین همه باشد.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.