اصفهان شرق

تلاش اصولگرایان در مجلس دهم، حفظ وحدت و انسجام است/ احیای مطالبات رهبری سیاست اول مصوبه کمسیون فرهنگی

کدخبر: 98480
1395/01/23 در ساعت 22:11

به گزارش اصفهان شرق، با توجه به ایام پایانی مجلس نهم شورای اسلامی و همچنین تشکیل اکثریت مجلس از نیروهای اصولگرا در دهمین انتخابات مجلس، فرصت را غنیمت شمرده و به منظور انعکاس برخی عملکرد های مجلس در کمیسیون های جداگانه، برآن شدیم تا گفتگویی در رابطه با موضوعات مطرح شده با نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با اصفهان شرق به سوالات این رسانه به شرح ذیل پاسخ داد.

اصفهان شرق: با توجه به تشکیل اکثریت مجلس دهم از نیروهای اصولگرا، از نظر شخص شما، همگرایی این جریان در مجلس چگونه خواهد بود؟

هنوز دوره دوم برگزار نشده و نمی توان تا پایان نتایج دوره دوم، قضاوتی در این مورد داشت ولی در حال حاضر جامعه اصولگرا تلاش خود را در راستای حفظ وحدت و انسجام این جامعه به کار خواهد بست و جلساتی برگزار شده و خواهد شد تا بتوان آثار خوبی را از وحدت نیروهای اصولگرایی برای کشور شاهد باشیم.

اصفهان شرق: آیا رایزنی های اولیه منتخبین برای تشکیل فراکسیون اصولگرایان آغاز شده است؟

جلسات، نشست ها و گفتگوهایی در دست برگزاری بوده و است. همچنین هیئت 7 نفره از بین اصولگرایان منتخب، انتخاب تا بتوان کاری مفید و مثمر ثمر را به مرحله انجام رساند. امیدواریم تا تلاش ها ادامه دار باشد تا بتوان عملکرد آن را در کشور به خوبی ببینیم.

اصفهان شرق:  فکر می کنید علاوه بر فراکسیون اصولگرایی، چه فراکسیون های دیگری در مجلس فعال خواهند بود و نیاز مجلس به چه فراکسیونی است؟

آنچه که در خصوص ایجاد فراکسیون در مجلس آینده پیش بینی می شود، دو فراکسیون اصولگرا و اصلاح طلب است. در رابطه با سوال دیگر شما مبنی بر نیاز مجلس به چه فراکسیونی، فعلا برنامه خاصی در دست نیست.
اصفهان شرق: علاقه شما به حضور در کدام کمیسیون مجلس است؟ (گفتنی است حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم می باشد.)

الان نمی توانم تصمیم جدی بگیرم ولی اگر قرار شد در کمیسیونی در مجلس دهم باشم، اولویت اول بنده، کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم است.

اصفهان شرق: با پایان مجلس نهم همراه هستیم، چه لوایحی در این خصوص طی مجلس نهم توسط دولت ارئه شد و آیا همراهی خوبی از دولت در این زمینه را شاهد بودید؟

لایحه ای در باب مسائل فرهنگی از طرف دولت به کمیسیون فرهنگی نیامده است و آنچه که مجلس در کمیسیون فرهنگی مطرح کرده در قالب طرح بوده است. ما طرح نظام رسانه را مطرح کردیم که دولت اعلام ارسال لایحه ظرف مدت یک ماه کرد ولی بیش از 7 تا 8 ماه است لایحه ای از سوی دولت ارائه نشده و فعلا کمیسیون روی همان طرح کار انجام می دهیم.

اصفهان شرق: از طرح های کمیسیون فرهنگی طی مجلس نهم شورای اسلامی بگویید؟ چند طرح را به صورت نمونه بیان کنید؟

طرح امربه معروف را آماده کرده و با کارشناسان دولت جلسات متعددی داشتیم و به صحن علنی مجلس رفته و رای بالایی پس از رفع ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان در صحن علنی مجلس گرفته و ابلاغ شد.

همچنین طرح جامع جمعیت و تنظیم خانواده برای شور دوم، صحن علنی رفته که با کمبود بودجه و برنامه ها، در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گفتنی است این طرح در مقابله با پیرسالی در جامعه بوده و یکی از مطالبات رهبری عنوان شد.

طرح مساجد و مسجد محوری نیز در صحن علنی مجلس تصویب شده و رای خوبی آورده که امید داریم در صحن علنی بعد از رفع ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان رای بیاورد.

بنابراین طرح های متعددی مطرح شد ولیکن دولت در مسائل فرهنگی لایحه ای ندارد.

اصفهان شرق: دغدغه های رهبری علی رغم بازگو کردن برخی کارها در مجلس، هنوز جامه عمل پوشانده نشده است، به نظر شما وظیفه مجلسی ها در این رابطه چیست؟

سیاست اول مصوبه کمیسیون مجلس، احیای مطالبات رهبر معظم انقلاب است و قطعا دادن طرح امربه معروف، طرح جامع جمعیت و تنظیم خانواده و همچنین مساجد و مسجد محوری، از جمله عمل به مطالبات رهبری است. همچنین در سیاست دوم فرهنگی کشور، به منظور تقویت زیرساخت های فرهنگی جدول 17 درست شده و تلاش گسترده ای در ردیف بودجه و برنامه های پنجم کار شده است. بنابراین در خصوص تقویت سیاست های فرهنگی کار وسیعی صورت گرفته است.

اصفهان شرق: در پایان اگر صحبتی خاص با رسانه ای ها و مردم دارید، مطرح کنید؟

قطعا اتفاقات خوبی در خصوص تقویت زیرساخت های فرهنگی انجام شده و می شود و وظیفه برخی رسانه های داخلی، این است که به برخی جو سازی های رسانه های بیگانه علیه برخی طرح ها از جمله امر به معروف دامن نزنند.

در پایان حداکثر تلاش خود را در خصوص دادن طرح ها و پیگیری آن در مجلس نهم شورای اسلامی انجام داده و در هر مصاحبه ای وضعیت کمیسیون فرهنگی را گزارش دادیم.

با تشکر از نماینده انقلابی مجلس نهم شورای اسلامی اصفهان و منتخب مردم در دهمین دوره مجلس ….