سرویس: غیر تولیدی 16:32 - دوشنبه 23 فروردین 1395

«از شایعه تا واقعیت»

استفاده از گوشت سگ در سوسیس و کالباس واقعیت ندارد+تصاویر

پس از گذشت یک سال مجددا اخباری مبنی بر استفاده از گوشت سگ در یک کارخانه‌ تولید سوسیس از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش اصفهان شرق، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

«شایعه»

اخیراً اخباری مبنی بر استفاده از گوشت سگ در یک کارخانه‌ تولید سوسیس در شهر مشهد از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، نقل کنندگان همچنین مدعی شدند مسئولان متخلف این کارخانه دستگیر شدند!

13950123000570_PhotoL

13950123000572_PhotoL

«واقعیت»

این خبر که سال گذشته نیز در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود، مربوط به 3 سال گذشته است که در آن فرد متخلفی که در حاشیه شهر، حیوانات را کشته و گوشت آن را در رستوران‌ها به فروش می‌رسانده دستگیر شد.

 به گفته سعید کافی دبیر انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی این فرد دستگیر شده نه تنها رئیس کارخانه تولید سوسیس و کالباس نبوده بلکه ارتباطی با این کارخانه نداشته است.

از سوی دیگر دکتر محمد رشتی با معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص خبر مطرح شدن مجدد استفاده از 2 هزار کیلو گوشت سگ در یک کارخانه تولید سوسیس در مشهد اظهار کرد: این مطلب تنها یک شایعه و کذب محض است که در حال حاضر نمی دانیم از کجا نشأت می گیرد، اما با آنها برخورد می کنیم.

وی تصریح کرد: با عقل جور در نمی آید و منطقی نیست که 2 هزار کیلو گوشت سگ در تهیه ماده غذایی ای به کار برود، سگ در صورت پروارشدن حداکثر دارای 10 تا 12 کیلو گوشت است و در این خصوص چه تعداد سگ را باید بکشند تا این میزان گوشت از آنها استفاده کنند.

بررسی های خبرنگار فارس از تصاویر منتشر شده نیز نشان می‌دهد که تصاویر سلاخی شدن سگ ها مربوط به کشور چین است که سال های پیش در شبکه های اجتماعی به خصوص عرب زبان سر و صدای زیادی به پا کرده بود.

13950123000573_PhotoL 13950123000574_PhotoL

 فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.