سرویس: اقتصادی 10:38 - دوشنبه 23 فروردین 1395

سازمان تجارت جهانی خبر داد؛

افت ۲۹ درصدی صادرات ایران در سال گذشته/ صادرات قطر بیشتر از ایران شد

سازمان تجارت جهانی از افت ۲۹ درصدی صادرات ایران در سال ۲۰۱۵ خبر داد و اعلام کرد ایران در این سال ۶۳ میلیارد دلار صادرات داشته که از کشورهایی مثل عربستان، ترکیه، و قطر کمتر بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سازمان تجارت جهانی در جدیدترین گزارش خود از افت قابل توجه صادرات ایران در سال ۲۰۱۵ خبر داد.

آمارهای این نهاد بین المللی نشان می دهد صادرات ایران که در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۸۸.۷ میلیارد دلار بوده در سال ۲۰۱۵ با کاهش ۲۹ درصدی به ۶۳ میلیارد دلار رسیده است.

سهم ایران از کل صادرات جهان در سال میلادی گذشته ۰.۳۸ درصد بوده است. کل صادرات جهان در این سال ۱۶۴۸۲ میلیارد دلار محاسبه شده است.

سازمان تجارت جهانی در ادامه این گزارش بدون لحاظ تجارت درون گروهی اعضای اتحادیه اروپا ۳۰ صادرکننده بزرگ جهان را معرفی کرده است که ایران در این رده بندی در رتبه ۲۸  قرار گرفته است.

چین، اتحادیه اروپا(صادرات به کشورهای غیر عضو)، و آمریکا به ترتیب در رتبه های اول تا سوم در این رده بندی قرار گرفته اند. صادرات چین ۲۲۷۵ میلیارد دلار،‌ اتحادیه اروپا ۱۹۸۵ میلیارد دلار و آمریکا ۱۵۰۵ میلیارد دلار گزارش شده است.

برخی کشورهای دیگر که صادرات بیشتری نسبت به ایران داشته اند عبارتند از: ژاپن ۶۲۵ میلیارد دلار، کانادا ۴۰۸ میلیارد دلار، هند ۲۶۷ میلیارد دلار، عربستان ۲۰۲ میلیارد دلار، ترکیه ۱۴۴ میلیارد دلار، و قطر ۷۷ میلیارد دلار.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.