اصفهان شرق

مجازات «حبس» برای کادر پزشکی متخلف در خصوص کشیدن بخیه کودک خمینی شهری

کدخبر: 98421
1395/01/23 در ساعت 12:35

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، اعلام کرد: حکم متهمان حادثه بیمارستان خمینی شهر در دادگاه تجدید نظر استان طرح و منتهی به تصمیم نهایی قضات آن شد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: این حکم پس از صدور در دادگاه بدوی دادگستری شهرستان خمینی شهر با اعتراض متهمان آن به دادگاه تجدید نظر استان ارسال و پس از رسیدگی منتهی به تصمیم نهایی و صدور حکم قطعی شد.
احمد خسروی وفا افزود: حبس صادره از سوی دادگاه بدوی برای هر سه متهم این پرونده در دادگاه تجدید نظر استان تأیید شد اما نسبت به متهم ردیف اول و دوم شش ماه از ۲۴ ماه قابلیت اجرا دارد و ۱۸ ماه آن به مدت یکسال تعلیق شد.
وی ادامه داد: درباره متهم ردیف سوم نیز سه ماه از ۹ ماه حبس وی تأیید شد و شش ماه دیگر به مدت یکسال مورد تعلیق قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان درباره ایام تعلیق حبس متهمان گفت: متهمان این پرونده در ایام تعلیق مجازات حبس هر یک موظف به ارائه خدمات پزشکی و پرستاری روزانه حداقل به مدت چهار ساعت در یکی از مراکز بهداشتی و درمانی یا درمانگاه های وابسته به طرف قرارداد کمیته امداد یا سازمان بهزیستی ترجیحاً در شهر خمینی شهر و در بخش کودکان این مراکز به صورت رایگان شدند.
وی افزود: همچنین متهمان این پرونده موظف شدند گزارش عملکرد خود را به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای مجری حکم(خمینی شهر) ارائه کنند.
خسروی وفا یادآوری کرد: بدیهی است در صورتی که محکوم علیهم در مدت تعلیق مجازات، مرتکب یکی از جرایم مذکور در ماده ۵۲ قانون مجازات اسلامی شوند و یا از انجام تکلیف موصوف خودداری کنند حسب مورد مطابق با مقررات موضوع ماده ۵۰ و ۵۲ قانون یاد شده در مورد آنها اتخاذ تصمیم قضایی خواهد شد.
خبر یک تخلف پزشکی در بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر آذر ماه سال گذشته در صدر اخبار رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار گرفت.
بر اساس اخبار منتشر شده در این حادثه، پسر بچه ای به نام « صدرا » به دلیل جراحت زیر چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر مراجعه کرد و بصورت سرپایی و با بخیه، محل جراحت وی تحت درمان قرار گرفت اما مادر این کودک برای پرداخت هزینه درمانی اظهار ناتوانی کرد و بر اساس گزارش های موجود، کار درمانی کودک ناتمام ماند.
پزشک و پرستار مسئول در اتفاق بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر برای طی مراحل قضایی به دادگاه نظام پزشکی معرفی شدند.