سرویس: اخبار شهرستان 10:35 - یکشنبه 22 فروردین 1395

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

شایعه سازی برخی رسانه ها در انتخاب آجدانی به عنوان آخرین نماینده اصفهان/ شورای نگهبان قانونی عمل می کند

بهرامی در خصوص گمانه زنی اصلاحات در فضای مجازی گفت: برخی افراد در فضای مجازی به دنبال در دست گرفتن این فضا و تخریب مجدد شورای نگهبان هستند ولی نظر اصلی و قانونی را شورای نگهبان قطعا اعلام کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی اصفهان شرق، با اشاره به ابطال آراء مینو خالقی توسط شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان بر اساس مستندات خود به صورت قانونی اقدام کرده است و علت ابطال آرا را نیز به صورت محرمانه به شخص نماینده منتخب رساند و در این خصوص شبهه ای وجود نخواهد داشت.

بهرامی با اشاره به برخی شایعه سازی برخی شبکه های حامی اصلاحات در خصوص انتخاب آجدانی به عنوان آخرین نماینده اصفهان و جایگزین خانم خالقی، اظهار کرد: تصمیم شورای نگهبان بر برگزاری انتخابات میان دوره ای برای انتخاب آخرین نماینده اصفهان بوده و است ولی متاسفانه در فضای مجازی و رسانه ای برخی به فلسفه بافی برای افکار عمومی و در دست گرفتن این فضا به نفع خود دست زده اند.

وی افزود: متاسفانه برخی به دنبال فشار روی شورای نگهبان هستند و این در صورتی است که از لحاظ قانونی نظر شورای نگهبان مطرح شده و اگر نماینده ای به آن اعتراض داشته باشد، صرفا باید به شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام دارد نه اینکه در فضای مجازی به آن بپردازد.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: برخی رسانه ها مقاصد خود را در فضای مجازی مطرح تا به نتیجه مطلوب برسند ولی باید به این نکته توجه کرد که همه باید بر اساس مُر قانون عمل کنند و قطعا ایجاد تنش در بین مردم با انعکاس اخبار ضد و نقیض از انتخابات نوعی بی قانونی است.

به گزارش اصفهان شرق، گفتنی است در برخی کانال های حامی اصلاحات نیز بارها صحبت از انتخاب آجدانی به عنوان اخرین نماینده انتخابی شده بود و این در حالی است که شورای نگهبان نظر خود را به صورت قطع اعلام کرد.

photo_2016-04-10_12-55-00

کانال اصفهان تایمز این گونه نوشت:

آجدانی به‌عنوان منتخب اصفهان به شورای نگهبان معرفی شد/ انتخابات ماکو هنوز تایید نشده است

محمدحسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور گفت:

* تایید انتخابات در حوزه انتخابیه ماکو از سوی شورای نگهبان باقی مانده که این موضوع هنوز به وزارت کشور ابلاغ نشده است.

* آقای آجدانی را به جای خانم خالقی به شورای نگهبان معرفی کردیم و قاعدتا آنها هم باید این انتخاب را بپذیرند.

* با همه این‌ها وزارت کشور گزینه پیشنهادی موجود را به جای خانم خالقی به شورای نگهبان معرفی کرده است و ما در حال حاضر منتظر نظر شورای نگهبان هستیم ولی همانطور که گفتم شورای نگهبان هم علی‌القاعده باید با معرفی آجدانی به عنوان منتخب اصفهان موافقت کند.

13941206000329_PhotoA

این در حالی است که فارس در خبری نوشت:

مرتضی طبیبی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص اخباری که در مورد قطعی شدن نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان در شبکه‌های مجازی و سایر رسانه‌ها منتشر شده، اظهار کرد: با توجه به مطالبی که سخنگوی شورای نگهبان و سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح کرده‌اند، انتخاب نفر ششم انتخابات حوزه اصفهان به جای نفر ششم تکذیب می‌شود.

وی افزود: در پی تماسی که همین امروز با ستاد انتخابات شورای نگهبان گرفته‌ام به اطلاع مردم شریف اصفهان می‌رسانم که تصمیم شورای نگهبان مبنی بر ابطال انتخابات نفر سوم و همچنین برگزاری انتخابات راجع به نفر پنجم در انتخابات میان‌دوره‌ای در سال آینده، قطعی است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان اصفهان تأکید کرد: هیچ تغییری در تصمیم شورای نگهبان در این باره به وجود نیامده است.

طبیبی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین لازم است به شایعاتی که در برخی از رسانه‌ها با اهداف خاص صورت می‌گیرد توجهی نشود  چرا که جایگزینی نفر ششم به کلی منتفی است و انتخابات به مرحله دوم هم کشیده نمی‌شود.

*********************

قطعا برخی افراد که تاب دیدن حضور پرشور مردم در انتخابات را نداشته و اختصاص حداکثری کرسی های مجلس به اصولگرایان برایشان گران تمام شد، منتظر فرصتی برای ایجاد هجمه به شورای نگهبان هستند و خواهند بود تا بتوان نظر خود را به صورت گمانه زنی های مجازی به گوش مردم برسانند. در این رابطه آنچه باید مد نظر قرار داده شود، احترام به نظر شورای نگهبان و طرح اعتراض از کانال قانونی است نه کانال های تلگرامی و فضای مجازی …

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.