سرویس: غیر تولیدی 13:02 - شنبه 21 فروردین 1395

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال

استقلال و سپاهان؛ آبی‌پوشان قبل از دربی به صدر برمی‌گردند؟

دو دیدار پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود و استقلال میزبان سپاهان است و تراکتورسازی در اصفهان به مصاف ذوب آهن می‌رود.

به گزارش اصفهان شرق؛ دو دیدار پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود.

در این روز صدرنشین استقلال به مصاف سپاهان بحران‌زده می‌رود و دیگر تیم اصفهانی نیز یک فینال لیگ با تیم تراکتورسازی تبریز برگزار می‌کند. نگاهی به این دو دیدار می‌اندازیم:

ذوب آهن – تراکتورسازی تبریز؛  دربی مربیان قرمز و آبی در جدالی آسیایی

ذوب آهن در این فصل در تبریز نتایج خوبی نگرفته است. این تیم مقابل گسترش فولاد با وجود اینکه 3 بر یک از حریف پیش بود 4 بر 3  بازنده شد. البته شاگردان گل‌محمدی بعد از آن باخت در آسیا به یک پیروزی پرگل و روحیه‌بخش دست پیدا کردند و 5 بر 2 بنیادکار را شکست دادند. تراکتورسازی هم مثل ذوب آهن در آسیا صدرنشین گروهش است. امیر قلعه‌نویی دیدار با ذوب آهن را فینال تیمش در لیگ نامید. این دو تیم در رده چهارم و پنجم جدول قرار دارند و ذوب آهن به لطف 4 گل زده بیشتر یک پله بالاتر از تراکتورسازی است.برنده این دیدار می‌تواند در رده چهارم قرار بگیرد. این مسابقه نوعی دربی قرمز و آبی مربیان هم هست.  گل‌محمدی سرمربی اسبق پرسپولیس به مصاف قلعه‌نویی سرمربی اسبق استقلال خواهد رفت.

استقلال- سپاهان؛ آبی‌ها به صدر برمی‌گردند؟

استقلال پیش از دربی باید به مصاف تیم بحران‌زده سپاهان برود. قطب زرد فوتبال ایران در این فصل شرایط بسیار بدی دارد و نه تنها در کورس قهرمانی نیست بلکه روی کاغذ هم در خطر سقوط قرار دارد. استقلال برای حفظ صدر و همچنین افزایش روحیه باید در این دیدار پیروز شود.

8 بازیکن استقلال در آستانه محرومیت و سه اخطاره شدن هستند.آرش برهانی، خسرو حیدری،هرائیر مگویان، یعقوب کریمی،امین حاج محمدی،پروپیچ،میلاد فخرالدینی و میثم مجیدی اگر در بازی با سپاهان کارت زرد بگیرند دربی حساس 27 فروردین را از دست می‌دهند. استقلال یازده مساوی در این  فصل دارد البته رکوردار مساوی‌ها سپاهان با 12 تساوی است ، بنابراین احتمال تساوی این مسابقه هم کم نیست هرچند شایعه شده که این مسابقه فرصت آخر استیماچ است. استقلال با پیروزی مقابل سپاهان قبل از دربی دوباره به صدر جدول برمی‌گردد و جانشین استقلال خوزستان می‌شود اما از دست رفتن صدر قبل از دربی از نظر روحی می‌تواند به آبی‌پوشان ضربه بزند. بنابراین بعید است پرویز مظلومی دربی را فدای دیدار با سپاهان کند. هواداران استقلال او را متخصص دربی می‌دانند و نماد 4 برای هواداران را مظلومی ساخته است.

برنامه دیدارهای باقی مانده از هفته بیست و پنجم

شنبه 21 فروردین 95
ملوان بندرانزلی – پرسپولیس- ساعت 17:30- ورزشگاه تختی انزلی
رضا کرمانشاهی – بابک داوری – محمد راهی – رضا عادل – ناظر: حسین نجاتی
نفت تهران- پدیده خراسان- ساعت 19-ورزشگاه تختی تهران
یاسر همرنگ – محمدرضا منصوری – علی دودانگه – محمدرضا اکبریان – ناظر: ایرج نظری
یکشنبه 22 فروردین 95
ذوب آهن- تراکتورسازی تبریز- ساعت 17-ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
موعود بنیادی فر – سجاد طوری – فرهاد مروجی – مهدی مرجانزاده – ناظر: حیدرشکور
استقلال تهران- فولاد مبارکه سپاهان – ساعت 19- ورزشگاه آزادی تهران
تورج حق وردی – رضا سخندان – حسن ظهیری – پیروز سیف اله پور – ناظر: مسعود عنایت

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.