سرویس: اخبار شهرستان 16:00 - جمعه 20 فروردین 1395

امام جمعه ورزنه:

مسئولین فکری برای حل بحران کم آبی کشاورزان کنند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: ما از مسئولین استانی تقاضا داریم در حل بحران آب کشاورزی تلاش کنند و حداقل 32مترمکعب آب در ثانیه را به صورت مستمر در اختیار کشاورزان قرار دهند تا محصول خود را برداشت نمایند.

به گزارش اصفهان شرق؛ امام جمعه ورزنه درجمع نمازگزاران جمعه ضمن توصیه به تقوا و با اشاره به آیه شریفه 17سوره بلد اظهار کرد: انسان باید دیگران را توصیه به صبر و مهربانی کند و طبق فرموده پیامبراکرم که فرمودند (من لایرحم لایرحم)هرکس نسبت به دیگران مهربانی و رحمت نداشته باشد مورد رحم واقع نمی شود.

حجت الاسلام شامحمدی با بیان روایتی درباره عاقبت رحم نداشتن نسبت به بندگان خداحتی حیوانات افزود: درجهنم شخص کنه کار خدا را صدازده و می گوید( یاحنان یامنان نجنی من النار)خدایا من را از آتش دوزخ نجات بده که از طرف خداوند ندا می رسد آیا در دنیا حتی نسبت به یک گنجشک هم رحم داشتی که انتظاررحم داری؟

امام جمعه ورزنه در خطبه دوم با اشاره به روز فناوری هسته ای و با اشاره به سخن ریاست محترم جمهور مبنی بر اینکه جشن روز هسته ای امسال باسال قبل متفاوت است گفت: امسال باسال قبل متفاوت است اما تفاوت ازنگاه ما با تفاوت در نگاه ایشان متفاوت است.

سپس شامحمدی به ایراد تفاوتهای موجود پرداخته و تصریح کرد: سال گذشته در چنین روزی هم تحریم بودیم هم 20هزارسانتریفیوژ درکشورمی چرخید اما امسال تحریم هستیم و از سانتریفیوز خبری نیست. سال گذشته در تحریم بودیم و 10تن اورانیوم داشتیم ولی امسال تحریم هستیم و 300کیلو اورانیوم داریم و 9700کیلو اوانیوم غنی شده را از کشور خارج کرده ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته تحریم بودیم و دانشمندان ما مشغول به کاربودند ولی امسال تحریم باقی مانده و بیش از هزار دانشمند هسته ای بیکار و اخراج شده اند. سال گذشته تحریم بودیم و قلب راکتور آب سنگین اراک هم سرجایش بود اما امسال تحریم باقی مانده ولی قلب راکتو راراک از جاکنده شده و دیگر اثری از آن نیست. اینها تفاوتهای عمده روزفناوری هسته ای امسال بایک سال گذشته است.

شامحمدی به سخن عراقچی معاون محترم وزیرخارجه استناد کرده و بیان داشت: از نظرمقام معظم رهبری برجام نقض شده و ما هر روز شاهدیم که مسئولین و نامزدهای انتخاباتی آمریکا در مسابقه ایران کوبی گوی سبقت را از هم می ربایند و باید مسئولین دیپلماسی کشور فکری به حال این مسئله بکنند.

امام جمعه ورزنه در قسمت دوم سخنان خود به مسئله آب کشاورزی پرداخته و گفت: ما از مسئولین استانی تقاضا داریم در حل بحران آب کشاورزی تلاش کنند و حداقل 32مترمکعب آب در ثانیه را به صورت مستمر در اختیار کشاورزان عزیز قرار دهند تا محصول خودرابرداشت نمایند.

امام جمعه ورزنه از کشاورزان متحصن نیز درخواست نمود با توجه به رهاشدن 32مترآب از ادامه تحصن منصرف شوند و به کار و زندگی خود بازگردند.

وی با استنادبه شعر (آبی که به زندگی ندادی به حسین چون گشت شهید برمزارش بستند) گفت: در کربلا آب را در موقع نیازبه امام حسین نرساندند اما بر روی مزار شریفش آب رهاکردند و قبر مطهرش را ویران نمودند و ما از مسئولین می خواهیم در موقع نیاز کشاورزان را تامین کنند.

حجت الاسلام شامحمدی در ادامه به خدمات شهردار ورزنه اشاره کرده و گفت: اقدامات ایشان در تعطیلات نوروزی در تپه های ماسه ای ستودنی بود. ایشان در مدت سه ماه حضور خودد رورزنه توانسته یک میلیارد تومان جذب نموده و صرف امورات شهر نمایند.

شامحمدی به افتتاح غسالخانه جدید ورزنه نیز اشاره کرده و گفت: ازشورای محترم به خاطراین زحمت تشکرمی کنیم.

امام جمعه ورزنه در پایان آتش زدن خودروی یکی از اهالی ورزنه درتپه های ماسه ای و کارهایی از این قبیل را به شدت تقبیح کرده و از بخشدار بن رود تقاضای رسیدگی به این امر را نمود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.