سرویس: اجتماعی 12:30 - جمعه 20 فروردین 1395

جمعه با منتظران/

سرنوشت کفار در عصر ظهور

در عصر مهدوی حکومت و قدرت از کفار گرفته و به دست مسلمین و رجال شایسته جهان داده می‌شود. در احادیث نیز آمده است که در دولت امام مهدی(عج) دستگاه شرک و کفر از زمین برچیده می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مسأله مهدویت و اعتقاد به منجی از موضوعات مطرح در میان همه ملت‌ها و مکتب‌های الهی و مادی است و در اسلام تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در انتظار یک مصلح جهانی از دودمان رسول خدا(ص) به سر می‌‌برند و به عنوان یک اعتقاد عمومی امت اسلامی مورد توجه بوده است، هر چند که اهل سنت آن را به عنوان یک مسأله فرعی مسلم پذیرفتند، اما شیعیان با اتصال به معارف الهی نورانی اهل بیت(ع) و ارائه صفات و ویژگی‌ها و فلسفه و اهداف روشن در اعتقاد به مهدویت، چشمه امید به آینده را در دل ستمدیدگان و ملت‌های محروم باز کرده است، یکی از سؤالاتی که در حوزه مهدویت مطرح می‌شود این است که سرنوشت کفار و مشرکان در عصر ظهور چگونه است؟
از آیات و رویات استفاده می شود ه در عصر مهدوی(عج) حکومت و قدرت زمین از کفار و غیر کتابی و مادیین گرفته می شود و در دست مسلمین و رجال شایسته جهان واقع می شود، از باب نمونه خدای متعال در سوره انبیا می فرماید: ما در زبور نوشتیم بعد از آنکه در تورات نوشته بودیم که بندگان شایسته ما وارث زمین خواهند شد، در آیه سوره صف می گوید: او خدایی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد تا بر تمام ادیان غالب شود، گرچه مشرکین کراهت داشته باشند.
در آیه 55 سوره نور می فرماید: خدا به کسانی که ایمان آوردند و عمل شایسته انجام دادند، وعده داد که آنان را خلیفه زمین گرداند، چنان که پیشینیان آنان را به خلافت رسانید و نوید داد که دینی را که برایشان پسندیده است، با قدرت و نیرومند گرداند و ترسشان را به ایمنی تبدیل کند که مرا بپرستید و شرک نیاورید، آیه 4 سوره قصص می گوید: ما اراده کردیم بر کسانی که در زمین زبون شمرده می شوند، منت نهاده، پیشوا و وارث زمینشان گردانیم و قدرتی به آنان عطا خواهیم کرد.
این آیات بشارت می دهند که روزی خواهد آمد که قدرت و فرماندهی جهان به دست مومنین و مسلمین شایسته و با لیاقت خواهد افتاد و نور اسلام تمام ادیان را تحت الشعاع قرار می دهد و بر آن ها غالب شود.
از احادیث نیز استفاده می شود که در عصر دولت امام مهدی(عج) دستگاه شرک و کفر از زمین برچیده می شود و جز یکتاپرستان، احدی در زمین باقی نمی ماند، از باب نمونه پیغمبر(ص) فرمود: اگر از عمر دنیا بیش از یک روز هم باقی نمانده باشد، خدا مردی را که نامش نام من و اخلاقش اخلاق من است، مبعوث می کند و به وسیله او دین را به عظمت اولی خود بر می گرداند و فتوحاتی نصیبش می کند و به گوینده کلمه توحید، کسی روی زمین باقی نخواهند ماند، به آن حضرت عرض شد: مرد مذکور از نسل کدام فرزندانت به وجود می آید: پیغمبر(ص) دستش را به حسین(ع) زد و فرمود: از این.
امام جعفر صادق(ع) در حدیثی فرمود: قائم و اصحابش آن قدر جنگ می کنند تا دیگر مشرکی باقی نماند.
بنابراین اسلام به صورت یک آیین رسمی همه جهان را فرا می گیرد و امام در سایه اسلام و کلمه توحید، وحدت عقیدتی در جامعه به وجود می آورد.
با توجه به احادیث در می یابیم که در آن دوران همه مردم جهان مسلمان می شوند و البته عموم آنان با علاقه و رغبت اسلام می آوردند و منافقان و کافران باقی مانده ز جنک با لشکر حصرت مهدی(عج)، با الزام حکومتی، اسلام را می پذیرند.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.