سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:14 - چهارشنبه 18 دی 1392

کارگردان اصفهانی:

جشنواره عمار یک فرصت مغتنم و یک ظرفیت است

کارگردان اصفهانی درباره ضعف ها و کاستی های جشنواره فیلم مردمی عمار گفت : برگزاری استانی جشنواره عمار یک فرصت مغتنم و یک ظرفیت برای اصفهانی هاست.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، مجید صدیقی افزود: هنوز برای ارزیابی جشنواره کمی زود است و این جشنواره با فرم و شکل خاصی در اصفهان در حال اتفاق است. باید صبر و مداقه کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد. بگذاریم جشنواره مشمول زمان شود و با بار معنایی مثبت به آن نگاه کنیم. دوره های آتی مطمئنا” جشنواره با کیفیت تر برگزار می شود.

وی ادامه داد: به این جشنواره باید با یک فرم کوچک تر در حد استانی نگاه کرد و این اتفاق کوچک تری نسبت به تهران است. پس باید بگذاریم کمی این جشنواره قوام پیدا کند.

مجید صدیقی تصریح کرد: این جشنواره باید بسط و گسترش پیدا کند و کمی از آن بگذرد تا کیفیت اکران مشخص شود و مخاطبین با فیلم ها بیشتر مواجه شوند و حاصل جمع ما از این رصد فرهنگی با فیلم ها اتفاق بیفتد.

وی گفت: در چند جشنواره کشوری در حوزه فیلم، فیلم نامه و تئاتر داور بودم و طبق تجربه ای که دارم جشنواره ای که فرم آن استانی نیست؛ باید با محتوای آن سنجیده شود.

مجید صدیقی خاطر نشان کرد: به هر شکل بسیاری از اتفاق ها وقتی برگزار می شود تا هنگامی که مخاطب با سازو کارهای برگزاری آن آشنا نشود و فیلم ها قابل رصد کردن نشوند، نمی توان درباره آن نظر داد.

وی ادامه داد: فیلم های جشنواره از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار می گیرد و در مجموع همه این ها درعرض یکدیگر شرایطی را به وجود می آورد که در دوره های آتی این برگزاری این جشنواره با کیفیت بهتری انجام شود.

فیلمی که تولید می شود باید الزاما فیلم مساله و دغدغه باشد
این کارگردان اصفهانی ویژگی یک جشنواره خوب را مورد پسند بودن برای مخطب دانست و ادامه داد: به نظر من مهم ترین فاکتور، متریالی است که جشنواره به مخاطب عرضه می کند. اگر جشنواره می خواهد جشنواره خوبی شود، باید از جنس دغدغه ها و مسائل مردم باشد. فیلمی که تولید می شود باید الزاما فیلم مساله و دغدغه باشد.

مجید صدیقی خاطر نشان کرد: اگر مجموع تولیداتی که در اصفهان اجرا می شود از جنس دغدغه ها و مسئله های مردم و از جنس منویات و اهداف نظام باشد که به شدت دارای ارزش است، مسلما با مخاطب مسئله مند و دغدغه مند ارتباط برقرار می کند و قابل پیش بینی است که برآیند خوبی خواهد داشت.

اگر به عنوان یک ظرفیت و امکان به این جشنواره نگاه کنیم و صبر کنیم تا سازو کارها ی ان به به یک حد کیفی برسد، انشاالله در دوره های بعدی با نقاط قوت بیشتر و نقاط ضعف و سستی کمتری روبرو خواهیم شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.