سرویس: سیاسی 07:02 - جمعه 20 فروردین 1395

احمدي‌نژاد: چرا از من مي پرسيد برجام موفق بوده؟

محمود احمدی‌نژاد در برابر این پرسش که “آیا در بحث برجام پیروز بودیم؟” پاسخ داد: از مردم بپرسید، چرا از من می‌پرسید؟ مردم باید بگویند برجام چگونه بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رئیس‌جمهور سابق کشورمان در یادواره شهدای مدافع حرم آمل حضور یافت.

این مراسم با برخی حاشیه‌ها همراه بود از جمله اینکه احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش برخی حاضران درباره انتخابات سال ۹۶ گفت: شما کار خودتان را بکنید ما نیز کار خود را می‌کنیم.

برخی پرسیدند “آیا در بحث برجام پیروز بودیم یا نه؟” که احمدی‌نژاد اظهار کرد: از مردم بپرسید، چرا از من می‌پرسید؟ مردم باید بگویند برجام چگونه بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: برنامه‌هایی برای سفر به مازندران داریم و تلاش می‌کنیم به همه شهرهای مازندران سفر کنیم.

رییس جمهور سابق همچنین در سخنانی در این یادواره با اشاره به اینکه برای سفر به شهرهای مازندران برنامه دارد، گفت: انقلاب اسلامی یک دعوت جهانی است و هیچ شیطانی توانایی ایستادن در برابر ملت ایران را نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه “در سفر به آمل سه توفیق نصیب من شده است”، اظهار کرد: مازندران برای ایران و بسیاری از حق‌طلبان و عدالت‌خواهان دنیا نامی آشناست. مازندران مردمانی نجیب، مومن، پرتلاش و مفید دارد که در طول تاریخ سهم بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در باورها و اعتقادات و علوی ملت ایران داشته‌اند.

وی با بیان اینکه “بخش مهمی از مکتب اسلام ناب محمدی مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردم و بزرگان این خطه است”، افزود: دیار عالمان و مجاهدان و تلاشگران خستگی‌ناپذیر و دیار مهربانی و دیار یک‌رنگی یعنی استان سرفراز مازندران و شهر آمل شهر هزار سنگر، سنگر پیشبرد آرمان‌های الهی و انسانی و سنگر دفاع از عزت و شرف انسانی با مردمانی پاک و دوست‌داشتنی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه “حضور در مراسم شهیدان افتخار است و حضور در مراسم شهدای حرم از بهترین زیباترین و سازنده‌ترین و الهام‌بخش‌ترین گردهمایی‌هایی است که می‌تواند تشکیل شود”، اظهار کرد: این گردهمایی برای شناخت از شهیدان و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه سخن برای طرح فراوان است و سخن از انسان و حقیقت انسان بالاترین است، ادامه داد: رهبری فرمودند تبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب، باورم این است امروز یکی از ضروری‌ترین اقدامات انقلابی بازتبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب است و اگر غافل شویم دست شیطان به گونه‌ای تغییر می‌کند که هیچ شباهتی به اصل اول نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای خلق تک‌تک انسان‌ها باید از خداوند تشکر کنیم. خداوند در خلق این موجودات تنها در یک موجود است که به خود تبریک می‌گوید و آن خلق انسان است. خلقت انسان آنقدر مهم است که خداوند تسلیم شدن در برابر انسان را دستور داده است. تمام برنامه‌ها و رفتارها ناشی از نوع نگاه به انسان است؛ انسانی که خدا خلق کرده دارای دو بعد و دو ساحت واضح و مشخص است.

وی ادامه داد: انسان‌ها در طول تاریخ به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ ابتدا کسانی هستند که بعد آسمانی خود را در بعد حیوانی خود به کار می‌گیرند و همه چیز را در خدمت امیال و غرایض قرار می‌دهند. این‌گونه انسان‌ها همه‌چیز از جمله ثروت، قدرت، آزادی، رسانه‌ها را برای خود می‌خواهند و بقیه باید مطیع باشند می‌خواهند مطلق بر همه حاکم باشند.

احمدی‌نژاد افزود: این گروه برای نابود کردن حق ملت‌ها نقشه می‌کشند و فیلم می‌سازند. این گروه با ارزش‌های الهی به نام ارزش‌های الهی و انسانی انحصار دیکتاتوری تحمیل به ملت‌ها رفتار می‌کنند، از دین و اهداف دین برای ارضای امیال حیوانی استفاده می‌کنند، دین‌فروشی می‌کنند و همه‌چیز را برای بعد حیوانی خود می‌خواهند. با نگاهی به دوره ۴۰۰ ساله استعمار مشخص می‌شود چه ملت‌هایی متلاشی شدند، ۴۰۰ سال توطئه و اشتغالگری فقط برای خودبرتربینی و برتری‌جویی و تسلط بر دیگران رفتار کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز استعمارگران در دنیا خود را مالک همه‌چیز می‌دانند، اظهار کرد: اگر دانش هسته‌ای را همه ملت‌ها استفاده کنند، آلودگی ایجاد نمی‌شود. ملت‌ها نگران نمی‌شوند اما می‌گویند هیچ‌کس نباید دانش هسته‌ای را به جای به کار بردن در کشاورزی و سلامت، به بمب اتم تبدیل کند و از آن ابزار کشتار انسان‌ها را بسازد.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه استعمارگران از دانش اجتماعی و روانشناسی اجتماعی برای جنگ و تفرقه و کینه‌جویی برای کشتار مردم و تسلط بر دیگران استفاده می‌کنند، تصریح کرد: جنگ میکروبی امروز وجود دارد. میکروب‌ها را در آزمایشگاه پرورش می‌دهند، پخش می‌کنند تا در دنیا پادزهر آن را بفروشند. کسانی که وجه حیوانی را غلبه دادند، دنبال جنگ و کشتار هستند؛ البته به ظاهر شعار مردمی‌تری می‌دهند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انسان کامل کسی است که از بعد حیوانی عبور کرده و انسان محض و تجلی خداست، اظهار کرد: شهیدان در ساحت انسانی زندگی کردند و همه عالم را در خدمت خود و دیگران به کار گرفتند در یک کلمه شهدای ما انسان شدند و از وجود خود برای نشر کمال انسانی مایه گذاشتند و همه وجود شهدا برای جامعه لطف است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تا ابد به راه شهدا و خانواده شهدا افتخار می‌کنیم، گفت: وقتی به زندگی شهدا نگاه می‌کنید هرکدام یک داستان جذاب و یک شهاب روشنگر است. سرزمین الهی و نورانی ایران همیشه مهد فرهنگ و تمدن انسانی و الهی، مهد آزادی‌خواهی، مهد عدالت‌طلبی، مهد توحید و مهد انسانیت بوده است. شیاطین در طول تاریخ برای زودن انقلاب از صحفه تاریخ تلاش کردند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ملت ایران یک دعوت جهانی است، خاطرنشان کرد: حاکمیت امام عصر حاکمیت بعد انسانی بر همه روابط انسانی است. کسانی که می‌خواهند ذلت ملت ایران را ببینند، این آرزو را به گور خواهند برد و به فضل الهی خوابشان آشفته است.

منبع: ایسنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.