سرویس: اجتماعی 13:31 - پنجشنبه 19 فروردین 1395

استاندار اصفهان:

اعتبارنامه ۱۷ منتخب مجلس در اصفهان صادر شد

استاندار اصفهان گفت:‌ از ۲۰ منتخب اصفهان در مجلس شوری اسلامی تاکنون اعتبارنامه ۱۷ منتخب صادرشده و در ۲ حوزه نیز انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در همایش آموزشی و توجیهی منطقه‌ای ویژه مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با حضور محمد‌حسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارنامه 17 منتخب مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان تاکنون صادر و در 2 حوزه نیز انتخابات به دور دوم کشیده شده و نفر باقی‌مانده حوزه اصفهان نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی با بیان اینکه با راهنمایی‌ها و هدایت‌های ستاد انتخابات کشور، انتخابات 7 اسفندماه در کمال صحت و سلامت و بدون مشکل برگزار شد، افزود: امیدوار هستیم که دور دوم انتخابات نیز به همین صورت برگزار شود.

استاندار اصفهان به بیان ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های استان اصفهان پرداخت و تصریح کرد: استان اصفهان استانی است که از یک طرف با مجموعه وسیعی از امکانات، مزیت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌ها و از یک طرف با مجموعه‌ای از چالش‌ها روبرو است که در کمتر استانی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این چالش‌ها سطح ملی دارند و کمتر منطقه‌ای و محلی هستند، بیان کرد: بسیاری اصفهان را تنها از بعد برخورداری و یا وجود چالش‌ها می‌بینند.

زرگرپور به دلایل برخورداری اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان صنعتی‌ترین استان کشور است و 15 درصد تولید ناخالص ملی، 70 درصد فولاد، 60 درصد مصنوعات طلا، 50 درصد سنگ و مصالح ساختمانی و 25 درصد فراورده‌های نفتی کشور را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه 100 هزار هکتار از 400 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی این استان بر اثر خشکسالی از چرخه تولید خارج شده، جایگاه خوبی در تولیدات محصولات کشاورزی و دامی دارد.

استاندار اصفهان، این استان را دومین استان دانشگاهی کشور خواند و اظهار داشت: اصفهان در گردشگری جایگاه بسیار خوبی دارد و این استان جزء 10 شهر دیدنی جهان است و سال گذشته نزدیک به 300 هزار گردشگر خارجی از این استان بازدید کردند که نسبت به سال 92 سه برابر شده است.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه آینده استان، محوریت کشاورزی و صنعتی ندارد، افزود: محورهای علم و فناوری، توسعه گردشگری و ارتقای هنر به عنوان محورهای توسعه اصفهان در 20 سال آینده است.

زرگرپور با اشاره به چالش‌های پیش‌روی استان بیان کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان 2 درصد و نرخ تورم نیز 1.5 درصد از میانگین کشور بالاتر است.

وی یکی از اصلی‌ترین معضلات استان را مسائل زیست محیطی برشمرد و تصریح کرد: مسائل مربوط به آب، هوا و خاک از معضلات اصلی اصفهان است و در این راستا خشکی رودخانه زاینده‌رود یکی از معضلات مهم بشمار می‌رود.

استاندار اصفهان گفت: تمدن شیعی در کنار زاینده‌رود شکل گرفته و امروز این رودخانه، به رودخانه فصلی تبدیل شده است که اگر به آن پرداخته نشود به خشکه رود تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 92 شهر اصفهان یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور بود، خاطرنشان کرد:‌ بعد از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا که یکی از موفق‌ترین طرح‌های اجرایی در کشور شناخته شد، تعداد روزهای سالم اصفهان از 76 روز در سال 92 به 217 روز در سال 94 رسیده است.

زرگرپور مسائل کارگری را دیگر چالش استان خواند و اظهار داشت: در سال گذشته 16 هزار کارگر بیکار شدند و در حال حاضر 20 تا 25 درصد واحدهای تولیدی به طور کامل تعطیل شده‌اند و 50 درصد واحدهای نیز با 30 تا 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی وضعیت بارش‌های استان را نگران‌کننده خواند و افزود: در منطقه شرق اصفهان تا 87 درصد کاهش بارش گزارش شده و وضعیت کشاورزی در این منطقه نامناسب است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان سیاسی‌ترین استان کشور است، تصریح کرد: نخستین منشور وفاق احزاب سیاسی کشور در استان اصفهان تدوین شد که در سالم‌سازی فضای انتخابات اسفندماه نقش بسزایی داشت.

وی بیان کرد: استان اصفهان، استانی بسیار برخوردار است ولی مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی نیز دارد که به تنهایی قادر به حل آن‌ها نیست.

مردم سالاری دینی و دموکراسی در ایران زبانزد خاص و عام است

رئیس ستاد انتخابات کشور در این همایش اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی در دور نخست انتخابات صورت گرفت و مردم نیز رضایت خوبی را از خود بروز دادند.

محمد‌حسین مقیمی افزود: قبل از انتخابات از همه مجریان برگزاری انتخابات خواسته شد که رای مردم را حق‌الناس بدانند و در راستای اجرای قانون و مقررات انتخابات بکوشند و بی‌طرفی خود را نسبت به همه نامزدها رعایت کنند.

وی بیان کرد: از دید ما به عنوان وزارت کشور همه مردم در مقابل قانون یکسان هستند و باید شرایط را به صورت یکسان برای همه نامزدها فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به عملکرد بسیار خوب و قابل دفاع هیئت‌های اجرایی تصریح کرد: از 207 حوزه انتخاباتی 201 حوزه به طور کامل مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است و در حوزه اصفهان نیز تنها یک نفر از بین 5 نفر مورد تایید قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی و دموکراسی در ایران زبانزد خاص و عام است، گفت: مجریان انتخابات به دنبال برگزاری انتخاباتی باشکوه هستند و اگر امروز از عملکرد وزارت کشور دفاع می‌کنیم به این دلیل است که  این وزار تخانه در همه مراحل به قانون عمل کرده و به رای مردم به عنوان حق‌الناس توجه کرده و امروز در هرکجا ورود پیدا می‌کند از مجریان انتخابات به خوبی یاد می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.