سرویس: اخبار شهرستان 13:06 - پنجشنبه 19 فروردین 1395

معاون اداری مالی جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان:

تاثیر آب، فاکتور مهمی در برداشت محصول است/ پیش بینی برداشت ۴.۵ تن گندم در هکتار از اراضی کشاورزی

محمد هادی کاراندیش گفت: اگر آب کافی برای کشت اختصاص داده نشود، کاهش سطح سبز با رهاکردن بخشی از کشت صورت می گیرد که یکی از عوامل افت اراضی کشت شده به شمار می رود.

معاون اداری مالی جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به میزان سطح کشت پاییزه سال 94-95 در سطح مزارع شرق اصفهان گفت: میزان آبدهی به مناطق حوضه زاینده رود یکی از مواردی است که تضمین کشت و میزان برداشت محصول را به خود اختصاص می دهد.

محمد هادی کاراندیش اظهار کرد: وضعیت آب و هوا و میزان بارندگی و همچنین میزان گرم شدن هوا، دو فاکتور تاثیرگذار در آبیاری و برداشت محصول کشاورزی شرق اصفهان است.

وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص سطح برداشت محصول افزود: اگر آب با توجه به نیاز محصول گندم اختصاص یابد، می توان انتظار برداشت خوبی از سطح زیر کشت را داشت در غیر این صورت شاهد افت عملکرد اراضی هستیم.

این مقام مسئول جهاد کشاورزی کاهش سطح سبز را از جمله موارد کم آبی و در ادامه رهاسازی بخشی از زمین های کشت شده توسط کشاورز عنوان کرد تا بتوان کشت باقی مانده را با آب رهاسازی شده، به ثمر رساند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال های پرآب، گاها میزان برداشت از هر هکتار به 10 تن می رسید ولی الان پیش بینی 4.5 تن در هکتار محصول گندم را انتظار داریم.

کاراندیش تاکید کرد: تاثیر آب فاکتور مهمی در برداشت محصول است و در صورتی که بتوان آب کافی به سطح مزارع رساند، پیش بینی برداشت کامل از سطح زیر کشت به نتیجه می رسد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.