سرویس: اقتصادی 07:30 - پنجشنبه 19 فروردین 1395

اعتقاد دولت به اقتصاد مقاومتی جدی نیست

این نگاه نیز نوعی عوام فریبی است که به نظر می رسد تلاش می کند اگر نتیجه ای حاصل نکردند بعد بگویند دیدید این راهبرد جواب نداد و بنابراین راهکار تعامل با دنیا و غرب تنها راه چاره گشایش اقتصاد است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است برخی در دو سال اخیر فضا را طوری دیده اند که گمانشان بر این است شرایط کامل به نفعشان است و هر کاری بخواهند انجام دهند در زمان حاضر باید دنبال کنند.

مهدی طالب العلم در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تفکر این عده برای سوق دادن اذهان عمومی به سمت و سویی که در  مذاکره با آمریکا را منظور نظر دارد اضافه کرد: این تفکر با توجه به آراء آنها در دوره اخیر بویژه در تهران با تحلیلی که خودشان از شرایط دارند با احتیاط و تکذیب و تایید های گاه و بیگاه دنبال می شود.

به گفته وی،همه این شرایط به همان دلیلی است که چون فکر می کنند شرایط به سودشان است می توانند اهدافشان را پیش ببرند مگر اینکه سدی محکم روبرویشان باشد که این سد مقاوم مواضع ارزشی ها و در مواقعی واکنش رهبر فرزانه انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: به هر صورت این جریان جو شکنی و عرفی زدایی را دنبال می کند که تلاش برای برجام های ترتیبی به قول خودشان یکی از آنها بود که با موضع صریح و قاطعانه رهبری عزیز ناکام ماند و به زمین خورد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه این افراد همچنان مصر به ادامه راهشان هستند تصریح کرد: ایجاد برخی شرایط داخلی و منطقه ای و واکنش های به موقع و با بصیرت نیروهای ارزشی می تواند در برابر این رویکرد قطبی سازی این جریان سیاسی و فکری موثر باشد.

طالب العلم تاکید کرد: این جریان فکر می کند رهبری با این فشارها ممکن است سکوت کند یا کوتاه بیاید اما دیده ایم و دیده اید که معظم له محلک و استوار ایستاده اند تا انقلاب اسلامی خدشه ای در این مسیر نبیند.

این کارشناس سپس به تاکیدها درباره اقتصاد مقاومتی و نگاه دولتی ها به این راهبرد اشاره کرد و گفت: نشانه های خوبی در این دولت برای عزم داشتن نسبت به اقتصاد مقامتی و تلاش صادقانه برای نیل به اهداف این راهبرد ملی دیده نمی شود.

به اعتقاد وی، این نگاه نیز نوعی عوام فریبی است که به نظر می رسد تلاش می کند اگر نتیجه ای حاصل نکردند بعد بگویند دیدید این راهبرد جواب نداد و بنابراین راهکار تعامل با دنیا و غرب تنها راه چاره گشایش اقتصاد است.

این کارشناس اظهار کرد: به نظر اعتقادی در دولت یازدهم به اقتصاد مقاومتی نیست و این موارد بیشتر در حرف و شعار دیده شده تا در اقدام و عمل جدی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.