اصفهان شرق

حذف یارانه 30 درصد مردم برای اشتغال‌زایی

کدخبر: 98062
1395/01/19 در ساعت 11:03

به گزارش اصفهان شرق؛ حذف یارانه 30 درصد مردم برای اشتغال‌زاییسخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1395 کل کشور در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یارانه 70 درصدمردم جامعه، طبق روال و با همان مبلغ 45 هزار و 500 تومان پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازوکار حذف یارانه 30 درصد مردم، بعضا در کمیسیون تلفیق بودجه مشخص شده است و بعضی از آنها نیز در اختیار دولت قرار دارد که می تواند بر اساس آن محاسبه کند.

محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: با اجرای قانون بودجه (با تصویب در صحن علنی و تأیید شورای نگهبان)، یارانه این افراد حذف می‌شود  و منابع حاصل از آن صرف اشتغالزایی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: سازوکار ایجاد اشتغال با اعتبارات تامین شده از محل حذف یارانه 30 درصد مردم در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، اما برخی پیشنهادها هم ارائه شده است.

وی پرداخت یارانه سود به کسانی که متقاضی وام اشتغال هستند، پرداخت یارانه سود مرتبط با واحدها، مجموعه‌ها و بنگاه های اقتصادی چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت، خدمات و فعالان اقتصادی صادرکننده و پرداخت برای بهینه سازی مصرف انرژی برای واحدهای صنعتی را از جمله این پیشنهادها دانست.
پورابراهیمی تاکید کرد: این پیشنهادها بعد از طرح و تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نهایی خواهد شد.

* افزایش 10 درصدی سقف بودجه 95 در کمیسیون تلفیق
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 از افزایش 10 درصدی سقف بودجه جاری در این کمیسیون خبر داد.
پورابراهیمی افزود: جلسه عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه 95 تا پاسی از شب ادامه داشت و نهایتا جداول و سقف بودجه را بستیم تا گزارش این کمیسیون به طور کامل در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی تصریح کرد: سقف لایحه بودجه عمومی تقدیمی از سوی دولت، 267 هزار میلیارد تومان بود و با توجه به جمع بندی نهایی صورت گرفته، احکام و مصوبات کمیسیون تلفیق، سقف بودجه سال جاری به 294 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
پورابراهیمی گفت: بنابراین سقف بودجه عمومی کشور بعد از گزارش کمیسیون تلفیق، 10 درصد افزایش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 گفت: طبق جدول زمانبندی، قانون بودجه امسال تا اوایل اردیبهشت  در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از صبح یکشنبه 22 فروردین، بررسی لایحه بودجه 95 در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده کرمان تصریح کرد: همزمان با بررسی لایحه بودجه در صحن علنی، برنامه کاری مجلس 2 یا 3 شیفته خواهد بود و هیچ دستور دیگری جز بررسی بودجه ، در دستور کار مجلس نخواهد بود.
پورابراهیمی اظهار داشت: پیش بینی ما این است که حداکثر ظرف مدت 2 هفته (تا 5 اردیبهشت )، بررسی لایحه بودجه 95 در صحن علنی به اتمام برسد.
وی ابراز امیدواری کرد پس ازاتمام بررسی بودجه در صحن علنی و اظهار نظر شورای نگهبان، این مصوبه اوایل اردیبهشت  در اختیار دولت قرار گیرد.
وکلای ملت پیشتر لایحه دو دوازدهم بودجه 95 را با قید دو فوریت تصویب کرده بودند.

* ارائه گزارش نشست تخصصی رونق تولید
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1395 کل کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون سقف بودجه عمرانی کشور را 3 درصد افزایش داد.

محمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزرای صدا و سیما، افزود: پیشتر در لایحه پیشنهادی دولت، سقف بودجه 60 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود و با افزایش 3 درصدی، این رقم به حدود 62 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی به افزایش 5 درصدی به سقف منابع دریافتی از محل مالیات نیز اشاره کرد و گفت: افزایش مالیات به گستره مجموعه مالیات مرتبط است و به پرداختی های افراد مربوط نمی‌شود.

دانا