سرویس: سیاسی 14:04 - چهارشنبه 18 فروردین 1395

فولادگر: روحانی معتقد است کشور به برنامه بیشتر نیاز ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رئیس جمهور اعتقاد دارد کشور اکنون به ارائه برنامه بیشتر نیاز ندارد و لایحه احکام برنامه ششم موادی است که دولت می گوید به آن نیاز دارد .

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا فولادگر در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه آنچه که دولت به عنوان برنامه پنج ساله ششم توسعه به مجلس ارائه کرده است برنامه نیست افزود: بر اساس قانون رئیس جمهور برای ارائه برنامه الزام ندارد اما روال 5 برنامه گذشته این بوده که دولت لایحه برنامه را ارائه می کرد.

وی گفت: رئیس جمهور اعتقاد دارد کشور اکنون به ارائه برنامه بیشتر نیاز ندارد و لایحه احکام برنامه ششم موادی است که دولت می گوید به آن نیاز دارد .

وی افزود: دولت برنامه پشتیبانی را نیز برای اجرای 31 ماده لایحه احکام این برنامه با تاخیر به مجلس ارائه کرده است.

فولادگر گفت: اگر برنامه پشتیبان و جداول برنامه ششم نیز در مجلس شورای اسلامی تصویب شود این برنامه قانون می شود اما مجلس مجبور است لایحه احکام را مطابق سیاست های کلان برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی تصویب کند.

به گفته وی، 31 ماده لایحه احکام برنامه ششم توسعه با سیاست های کلان این برنامه و دو سوم آن با سیاست های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

وی افزود: تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس نهم خوشبینانه است اما در تصویب این برنامه باید به بخش های پیشران اجتماعی،‌امنیتی، ‌سلامت، رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار توجه بیشتری شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه پنجم توسعه در مقایسه با برنامه های پیش از آن کمترین درصد تحقق را به دلیل نوسان های بسیار در عرصه اقتصادی کشور و مسائل بین المللی داشت.

وی گفت:‌باید برنامه های توسعه پس از پایان زمان اجرا آسیب شناسی و نتایج آن بررسی شود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.