سرویس: اقتصادی 13:05 - چهارشنبه 18 فروردین 1395

هشدار وزارت جهاد کشاورزی درباره بروز خطر فوزاریم و زنگ‌زرد گندم

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط جوی پیش‌ِرو احتمال توسعه بیماری‌های غلات به‌ویژه زنگ زرد و فوزاریم در مناطق شمال و شمال غرب، آذربایجان‌ها، مغان، گلستان و مازندران به‌شدت تهدیدکننده گندم است.

به گزارش اصفهان شرق؛ یحیی ابطالی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی پیش‌ِرو و رطوبت کافی که در کشور وجود دارد، احتمال توسعه بیماری‌های غلات به‌ویژه زنگ زرد و فوزاریم در مناطق شمال و شمال غرب، آذربایجان‌ها، مغان، گلستان و مازندران وجود دارد.

وی افزود: تا به امروز حدود 5هزار هکتار کانون‌کوبی صورت گرفته است وبه زارعان اطلاعیه‌های مکرر داده شده است تا به‌محض دیده شدن علائم اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سازمان حفظ نباتات ادامه داد: امسال به‌دلیل بارندگی‌های خوبی که داشته‌ایم و آفتابی که وجود دارد، سال تولید بوده و عملکردها بالا است به همین منظور امکان افزایش بیماری‌ها وجود داشته و نیاز به مراقبت بیشتر دارد.

وی همچنین تصریح کرد: براساس تلاش 2ساله‌ای که صورت گرفته است خسارت سن‌زدگی به‌شدت کاهش یافته و به نیم درصد رسیده است و در سال جاری نیز مراقبت‌هایی صورت می‌گیرد تا میزان سن‌زدگی از این رقم بالاتر نرود و کنترل شود.

ابطالی گفت: تا به امروز در 80هزار هکتار عملیات مبارزه با سن انجام شده است و پیش‌بینی شده 2 میلیون هکتار از مزارع نیز تحت پوشش قرار گیرد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.