سرویس: اجتماعی 16:30 - سه شنبه 17 فروردین 1395

معاون سپاه اصفهان:

تشکیل ۲۵ هزار حلقه تربیتی صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج اصفهان

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۲۵۰ هزار بسیجی در حلقه‌های صالحین بسیج گفت: سال گذشته ۲۵ هزار حلقه تربیتی صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج استان تشکیل شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محسن مظاهری با اشاره به تشکیل 25 هزار حلقه تربیتی صالحین در رده‌ها و اقشار مختلف بسیج استان اصفهان اظهار داشت: هدف از تشکیل حلقه‌های تربیتی صالحین ارتقاء سطح بینش معنوی و معرفتی آحاد بسیجیان است چراکه در این شیوه بسیجیان با استفاده از الگوی مناسب به ارتقاء سطح بینش معنوی و معرفتی خود می‌پردازند.

وی افزود: در واقع شیوه الگویی در نظام تربیتی اسلامی یکی بهترین شیوه‌های تربیتی است و در حلقه‌های صالحین یک سرگروه محور قرار می‌گیرد و متربیان از وی الگوگیری می کنند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به فعالیت 250 هزار بسیجی در حلقه‌های صالحین بسیج سراسر استان گفت: جلسات حلقه‌های صالحین متناسب با قشر بسیج برگزار می‌شود، برای مثال جلسات حلقه‌های صالحین برای اقشار بسیج همچون بسیج هنرمندان، جامعه زنان، مهندسان وغیره به صورت ویژه برای اعضاء این قشر برگزار می‌شود و موضوعات متناسب با اعضاء و نوع قشر در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته در کنار برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین از محتوای کتب استاد شهید مرتضی مطهری و مباحث تفسیری از کتب استاد مصباح یزدی استفاده شد.

مظاهری با اشاره به اجرا شدن نهضت روانخوانی قرآن کریم در حلقه‌های صالحین تصریح کرد: سال گذشته در راستای ارتقاء سواد قرآنی نهضت روانخوانی قرآن کریم در حلقه‌های صالحین سراسر استان اصفهان شکل گرفت و آموزش روانخوانی قرآن کریم به حدود 400 هزار نفر که در برنامه‌های تابستانه بسیج شرکت کرده و یا عضو حلقه‌های صالحین بوده‌اند، ارائه شد.

وی گفت: استفاده از اساتید مجرب در آموزش، برگزاری 70 محفل انس با قرآن در سراسر استان، آموزش و تقویت قاریان جوان در شهرستان‌ها، حفظ سوره یس توسط 70 هزار نفر در پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم بسیج استان و مشارکت در اجرای برنامه قرآنی 1449 از جمله فعالیت‌های قرآنی انجام شده در حلقه‌های صالحین سراسر استان است که قصد داریم برنامه‌های قرآنی را به صورت تخصصی اجرا در سال جاری اجرا کنیم.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.