اصفهان شرق

ورود اجناس ارزان قاچاق بازار تولیدات داخلی را با رکود مواجه کرده است

کدخبر: 97948
1395/01/17 در ساعت 11:39

به گزارش اصفهان شرق؛ اکبر یزدخواستی با بیان اینکه برای حمایت از تولیدکننده داخلی باید برنامه‌ای جدی در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: در زمینه حمایت از تولید داخلی باید جدی‌تر وارد عمل شد، این موضوع هم به فرهنگ‌سازی و هم به اقدام عملی نیاز دارد.

وی افزود: وقتی تصویر مسئولی 10 بار در هفته از رسانه ملی پخش می‌شود و آن مسئول پیراهن خارجی به تن کرده است چه انتظاری از مردم داریم تا برای تولید ملی ارزش قائل شوند، در این زمینه من به عنوان تولیدکننده‌ هم نمی‌توانم انتظار داشته باشم که به عنوان مثال آن مسئول از تولیدکننده داخلی خرید کند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان استان اصفهان بیان کرد: وقتی مسئولان از جنس خارجی استفاده می‌کنند چه کسی سراغ تولید ایرانی می‌آید، کت و شلوار مسئولان اتاق بازرگانی وقتی تصویر آن‌ها از رسانه ملی پخش می‌شود نشان دهنده این است که آن‌ها نیز از جنس ایرانی استفاده نمی‌کنند و در این صورت نباید به بهبود این وضعیت امید داشت.

یزدخواستی تصریح کرد: وقتی اجناس قاچاق ارزان قیمت وارد کشور می‌شود محصولات داخلی چطور می‌توانند با این اجناس ارزان رقابت کنند این در حالی است که مردم به دلیل شرایط معیشتی به دنبال خرید اجناس ارزان قیمت هستند.

وی گفت: من به عنوان یک تولیدکننده نمی‌توانم به کارگران خود حقوق موردنظر را پرداخت کنم، دلیل این موضوع نیز رکود در بازار است و به این ترتیب هیچ یک از تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند جوابگوی نیاز کارگران خود باشند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان استان اصفهان با اشاره به مشکل “رکود” اظهار داشت: در بازار پیراهن دوزان استان اصفهان 35 کارگاه غیرفعال شده‌اند که این مشکل ناشی از رکود بازار است.

تسنیم