سرویس: اجتماعی 14:05 - سه شنبه 17 فروردین 1395

سومین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت اصفهان/

سردار شیروانیان: صبر و مقاومت ۸ سال دفاع مقدس الگویی برای اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: در دوران جنگ تحمیلی که مشکلات اقتصادی بسیاری داشتیم و حتی محتاج به فشنگ کلاش بودیم مردم ما صبر داشته و مقاومت کردند که این صبر و مقاومت می‌تواند الگوی خوبی برای سال اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ظهر امروز سومین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور سردار شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر رضا جهادی ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، علی اکبر بقایی مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان استانی در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

رفع مشکلات در دوران دفاع مقدس باید الگوی اقتصاد مقاومتی باشد

سردار مجتبی شیروانیان با اشاره برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت در راستای اقدامات فرهنگی اظهار داشت: باید به دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد که مشکلات اقتصادی بسیاری داشتیم، در شرایطی که محتاج به فشنگ کلاش بودیم مردم با صبر و استقامت خود جبهه را پشتیبانی کردند و این موضوع می‌تواند بزرگ‌ترین الگو در این زمان برای ما و دولت‌مردان و همه مردم باشد تا بتوانیم به سخنان رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: باید از الگویی که در 8 سال دفاع مقدس داشتیم استفاده کنیم و از استقامت و صبر و بردباری شهدا و خانواده‌های آنان الگو بگیریم، باید دانست در همان 8 سال دفاع مقدس رقم ناچیزی که به شهدا تعلق می‌گرفت همان زمان در صندوق‌های کمک به جبهه انداخته می‌شد و باید با استفاده از این الگو جلوی زیاده‌خواهی دشمنان را بگیریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با بیان اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب نمی‌توان به این دشمن اعتماد داشت، خاطرنشان کرد: نمونه بارز بی اعتمادی این است که هنوز جوهر امضا توافق خشک نشده آنان زیر حرف‌های خود زده‌اند.

وی افزود: در زمان جنگ ما تنها با صدام نجنگیدیم و برابر همه دنیا دفاع کردیم امروز نیز باید از همان تجربه استفاده کنیم و پرچم این انقلاب را به دست حضرت مهدی (عج) بدهیم.

زنان سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند

سهیلا اثنی عشران مدیر کل امور بانوان استانداری اصفهان نیز در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت با اشاره به ولادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: سال 95 را می‌توان سال زنان نامید به این دلیل که ابتدا و انتهای سال مزین به نام حضرت زهرا (س) است.

وی بیان کرد: سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی زنان ما هستند، زنان می‌توانند تجمل‌گرایی و اسراف که وارد خانواده‌ها شده را از میان بردارند، زنان ما باید شعار اقتصاد مقاومتی را در رأس زندگی خود قرار دهند و در این راستا اقدامات جدی انجام دهند.

به گزارش تسنیم در پایان این همایش از سومین جلد کتاب لبخند مادران 3 با حضور سردار شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر رضا جهادی ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، علی اکبر بقایی مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان استانی رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم از مادران و خواهران شهیدان قدسیانی، امین پور، جواهریان، لاوی و بدیهی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.