سرویس: سیاسی 09:10 - سه شنبه 17 فروردین 1395

به کاربستن همزمان موشک و مذاکره یک راهبرد ملی است

اعلام برجام های دیگر نیز هدف گیری مسائل موشکی و نفوذ منطقه ای ایران اسلامی و انقلاب اسلامی است که قطع به یقین در ادامه دست روی آنها می گذارند و خواهان بی اثر کردن این موارد هم می شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: انقلاب اسلامی امروز با گذشت ۳۷ سال از عمر با برکت خود توانسته است اقتدار و انسجام خودش را به رخ دنیا بکشد.

سیدرضا حجازی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: امروز اگر می بینیم دیپلمات هایمان در مذاکرات با دست پر و توان خوبی ظاهر می شوند تنها به علت مسائل هسته ای نبوده است.

به گفته وی، اقتدار موشکی، نظامی، هسته ای و فناوری های نوین و فضایی در کنار هم باعث این عزت و پشتوانه قوی برای کلیت نظام اسلامی شده است.

وی دیگر عامل موفقیت و اقتدار نظام اسلامی را نگاه به بیرون و افق فرامنطقه ای آن عنوان کرد و گفت: امروز دو دیدگاه اصلی غرب به رهبری آمریکا و اسلام به رهبری ایران وجود دارد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: بیداری امروز اسلامی در منطقه به رهبری ایران و ایجاد تحولات این چند سال دست آورد بزرگ بیرونی و فرامنطقه ای انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: از طرف دیگر یک نگاه بعد از برجام می گوید موفق شدیم تحریم ها را برداریم که البته رهبر انقلاب فرمودند باید در عمل شاهد این مدعا باشیم اما این اتفاق روی نداد و حالا دولتی ها مدعی هستند باید برای برداشته شدن همه تحریم ها باز هم مذاکرات ادامه یابد.

حجازی تصریح کرد: اعلام برجام های دیگر نیز هدف گیری مسائل موشکی و نفوذ منطقه ای ایران اسلامی و انقلاب اسلامی است که قطع به یقین در ادامه دست روی آنها می گذارند و خواهان بی اثر کردن این موارد هم می شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای ادامه داد: در همین زمینه باید همان مطالبه اول را نهادینه کرد تا ببینیم چه داده ایم و چه گرفته ایم تا بعد به باقی مسائل بپردازیم.

حجازی افزود: در این زمینه می بینیم آنها همین امروز هم مدعی هستند با اجرای برجام کنترل کردن ایران راحت تر شد بنابراین به نظر می رسد آنها هم در این میدان موفق بوده اند.

وی تاکید کرد: بعد از این جریانات بود که رهبر معظم انقلاب فرموند هم می توان مذاکره کرذ و هم مباحث موشکی را پیش برد آن هم به شکلی مقتدرانه.

به اذعان این کارشناس سیاسی، اگر ما در پله اول ضعیف وارد شویم طبیعی است که آنها جلو می آیند و کارشان را طبق منافع خودشان دنبال می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: روند امروز همزمان مذاکره و موشک راهبرد ملی و کلیدی است که باید با هم دنبال شود تا اقتدار ایران اسلامی تثبیت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.