سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:10 - دوشنبه 16 فروردین 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

آب پشت سد زاینده رود مطلوب نیست/ انتقال آب به فلات مرکزی نباید تحت تاثیر جوهای سیاسی قرار گیرد

حجت الاسلام سالک گفت: امیدواریم مدیران شهرستانی و فرماندار راه حل مناسبی در زمینه حل مشکل کشاورزان بیندیشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به بازگشایی مرحله سوم آب زاینده رود به منظور کشت پاییزه، گفت: طی تصمیم کمیته 5 نفره استان اصفهان، تصمیم بر بازگشایی آب در 16 فرودین 95 گرفته شد و مسلما تصمیم در آزادسازی آب یک طرفه نبوده و باید در جهت اجرای آن پیگیری لازم به انجام رسد.

حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به برخی خبرها مبنی بر تجمع کشاورزان در تهران اظهار کرد: امیدواریم مدیران شهرستانی و فرماندار راه حل مناسبی در زمینه حل مشکل کشاورزان بیندیشند.

وی با توجه به شرایط نامطلوب جوی افزود: نکته اصلی که باید متذکر شویم این است که آب پشت سد زاینده رود مطلوب نیست و در جایی دیگر باید آب به فلات مرکزی منتقل شود که در این رابطه فعالیت های تحقیقاتی خوبی انجام شده است.

سالک خاطرنشان کرد: انتقال آب به فلات مرکزی از خلیج فارس مرهون کار علمی و کارشناسی است و نباید تحت تاثیر جوهای سیاسی قرار گیرد بلکه میبایست به طور منطقی دنبال شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پروژه بهشت آباد بیان کرد: در این خصوص بیش از 15 سال کار تحقیقاتی انجام شده است و در این خصوص مصوباتی مطرح شده که باید اجرایی شود.

وی با ذکر نظر جدید خانم ابتکار در رابطه با سد بهشت آباد و زیر سوال بردن برخی مصوبات در این خصوص، افزود: مسلما مصوبات باید اجرا شود و علی رغم اقدامات انجام گرفته توسط وزارت نیرو، سرعت عمل بیشتری در خصوص مصوبات شورای عالی آب باید صورت گیرد.

سالک در پایان تاکید کرد: یکی از مصوبات شورای عالی آب جلوگیری از برداشت های بی رویه بود که باید به نحو مطلوب به انجام رسد.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.